سلیمی: اهمیت موضوع رتبه بندی معلمان نباید کاسته شود

به گزارش بهمن نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رتبه بندی معلمان به صراحت در سند تحول بنیادین یاد شده قرار گرفته و در قانون برنامه ششم نیز این مهم مورد تاکید قرار گرفته است، بدین سبب نباید این خواسته به نحوی فرو کاسته شود.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید فهمیده بعنوان اسوه نوجوانان، اظهار نمود: امروز نگاه به جوانان باید بعنوان راهبرد در صدر سیاست ها قرار گیرد. جوان شورآفرین و امیدزا است و باید آنان را به جد باور نماییم و باید عینک نگاه به جوانان تغییر پیدا کند.
وی با اعلان اینکه در آستانه ۱۳ آبان قرار داریم، بیان کرد: این روز، روز ملی مقابله با استکبار و روز دانش آموز است و مقابله با استکبار یک استراتژی است. انقلابیون پشیمان شده نه آن روز عمق این معنا را درک کردند و نه امروز تحلیل درستی از مقابله با استکبار دارند.
نماینده مردم محلات در ادامه اشاره کرد: مذاکره برای مذاکره سرابی است که بدون تردید جز رنج نتیجه ای برای طالب آن نخواهد داشت و این سراب تشنه ای را سیراب نکرده و طالب غنیمتی را بهره مند نخواهد کرد. تحریم جدید در آستانه مذاکره جز زیاده خواهی طرف مقابل چه معنایی خواهد داشت؟ اساس سیاست کشور در این راستا به صراحت بیان شده است. این طرف مقابل است که باید تمام تحریم ها را بردارد و تضمین جدی در این راستا داشته باشد.
سلیمی با اشاره به موضوع رتبه بندی معلمان اظهار نمود: این مساله به صراحت در سند تحول بنیادین یاد شده قرار گرفته و در قانون برنامه ششم نیز این مهم مورد تاکید قرار گرفته است. نکته مهم آنست که نباید این خواسته به نحوی فرو کاسته شود.
ایشان سپس اظهار داشت: اهمیت توجه جدی به بازار سرمایه و مدیریت بازار بورس و گرفتن تصمیمات لازم جهت حفظ اعتماد مردم از یک سو و دارایی مردم از طرف دیگر بر کسی پوشیده نیست. ذوب شدن سرمایه مردم غیر قابل تحمل است. امیدواریم دولت محترم و دست اندرکاران تمهیدات لازم و عاجل در این راستا بیندیشند.
نماینده مردم محلات با اشاره به سفرهای استانی رییس جمهور تصریح کرد: این سفرها نشان داد که ایشان رییس جمهور پشت میز نشین نیستند. حضور میدانی و گفت و گوی مستقیم با مردم به ویژه قشر فقیر، موجی از امید را در مردم زنده کرده است که این نقطه امید باید تقویت شود.
سلیمی در ادامه اضافه کرد: شعار مقابله با تعارض منافع هر چند بسیار شیرین است اما عمل به آن زمانی که خود بر مصدر قدرت قرار گیریم خیلی مشکل است. مبادا که خدای نکرده به نحوی عمل شود که در میدان عمل نتوانیم این آرمان را عملیاتی سازیم.
وی ضمن تشکر از رویکرد جدید قوه قضائیه اظهار داشت: امید است در امتداد محاکمه کسانی که موجب رنج مضاعف امروز مردم شدند هر چه سریع تر ورود پیدا کنند.
سلیمی همین طور از رسانه ها به ویژه صداوسیما نیز به خاطر اطلاع رسانی بموقع و مدیریت فضا و جلوگیری از جولان رسانه های معاند تشکر کرد.
وی با تاکید بر اصلاح نظام پولی و بانکی بیان کرد: تغییر ریل بانکها از بنگاه داری از یک سو و عملیات بانکی ربوی از طرف دیگر امری ضروری می باشد. تعلل در اصلاح این روند سبب شعله ور شدن آتشی است که هیمنه مُلک و ملت را به خاکستر تبدیل خواهدنمود.
نماینده مردم محلات در آخر به حاشیه سازان و اتاق تخریب دولت و مجلس هشدار داد که امروز این مجلس به هیچ وجه اسیر حاشیه ها نخواهد شد و مجلس در مسیری که پیش گرفته با قدرت و قدم های استوار پیش خواهد رفت.

منبع: