معاون نخست وزیر لهستان: لهستان باید خودرا برای جنگی طولانی مدت آماده کند

بهمن: رهبر حزب حاکم لهستان امروز از طرحی به نام دفاع از خانه پدری رونمایی نمود که طبق آن، این کشور به تقویت توان نظامی خود در مقابل سیل مهاجرت پناهجویان از خاک بلاروس با این کشور خواهد پرداخت.

به گزارش بهمن به نقل از آسوشیتدپرس، رهبر حزب حاکم لهستان امروز از طرحی به نام «دفاع از خانه پدری» رونمایی نمود که طبق آن، این کشور به تقویت توان نظامی خود در مقابل سیل مهاجرت پناهجویان از خاک بلاروس با این کشور خواهد پرداخت.
بر اساس این گزارش، «یاروسلاو کاچینسکی» که همزمان، سمت معاونت نخست وزیری لهستان را نیز بر عهده دارد، با تاکید بر اهمیت این طرح و تصویب هرچه سریع تر آن توسط پارلمان لهستان، را به سبب شرایط جغرافیایی این کشور و آنچه وی از آن تحت عنوان جاه طلبی های بلاروس و روسیه و استفاده ابزاری دولت لوکاشنکو از پناهجویان برای وارد آوردن فشار به ورشو و اتحادیه اروپا یاد کرد، خواهان شد.
کاچینسکی اظهار داشت: اگر ما خوستار جلوگیری از وقوع بدترین حالت ممکن، یعنی جنگ هستیم، باید بر طبق این قانون قدیمی عمل کنیم: اگر صلح می خواهید، برای جنگ آماده شوید.
وی همین طور بدون اشاره به توان ناتو در دفاع از امنیت و حاکمیت ملی لهستان اظهار داشت که ورشو باید توانایی دفاع مؤثر از خود برای طولانی مدت را داشته باشد.
لازم به ذکر است، با افزایش سیل مهاجرت غیرقانونی بی سابقه از بلاروس به سمت لهستان، وزارت دفاع لهستان نیز روز گذشته از افزایش نیروهای مرزبانی این کشور در مرز با بلاروس آگاهی داد.
وزارت دفاع لهستان با انتشار اطلاعیه ای اعلام نمود که نیروهای مرزبانی این کشور در مرز با بلاروس را به ۱۰ هزار نفر افزایش خواهد داد.
ورشو همین طور اعلام نموده که روزانه صدها پناهجو که بیشتر آنها از عراق، افغانستان و کشورهای آفریقایی هستند، از سمت بلاروس به مرزهای لهستان می آیند تا از این طریق بتوانند وارد قلمرو اتحادیه اروپا شوند؛ بحرانی کم سابقه که ورشو و اتحادیه اروپا، اقدام تلافی جویانه بلاروس در پاسخ به تحریم های بروکسل مقابل مینسک را عامل اصلی آن دانسته و معتقدند دولت «لوکاشنکو» بصورت عامدانه مبادرت به راهی کردن پناهجویان حاضر در بلاروس به سمت مرزهای اروپا کرده است.

منبع: