رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان اردبیل: بانکها به هیچ عنوان نباید برای مطالبات حتی یک واحد تولیدی را تعطیل کنند

بهمن: رئیس جمهور با تکیه بر این که دولت رسالت بسیار بزرگ خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان را بر عهده دارد، خطاب به وزیران و مسؤلان دستگاههای اجرایی اظهار داشت: امروز انتظار مردم از ما این است که با کار شبانه روزی و همت مضاعف در راه رفع مشکلات و دغدغه های آنها گام برداریم.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در جلسه شورای اداری استان اردبیل با تبریک ایام ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع)، سفرهای استانی را برای شناخت مسائل استان و رفع نگرانی های مردم ضروری دانست و اظهار داشت: باآنکه قرار نیست همه مشکلات استان در یک سفر به صورت کامل حل شود اما نباید رسیدگی به مسائل کلان، دولت را از پیگیری مشکلات جزئی مردم غافل کند و میتوان با اولویت بندی، نیازها و مشکلات ضروری مردم استان را شناسایی و حل کرد.
رئیس جمهور اظهار داشت: دولت در سفرهای استانی به تکمیل طرح های نیمه تمام توجه ویژه دارد چون که تاخیر در اتمام این طرح ها هم مردم را دل آزرده می کند و هم باعث فرسودگی تجهیزات و تاسیسات این پروژه ها می شود.
آیت الله رئیسی ایجاد انگیزه در میان وزیران و مسؤلان را همچون آثار سفرهای استانی دانست و اظهار داشت: در سفرهای استانی مسؤلان همه دستگاههای اجرایی احساس وظیفه می کنند و برای انجام طرح ها و رسیدگی به امور مردم پای کار می آیند.
رئیس جمهور ضمن اشاره به این که وضعیت کنونی استان اردبیل در شأن این استان نیست، اظهار داشت: با عنایت به ظرفیت های عظیمی که استان در بخش های مختلف دارد، باید امور را سریع تر پیگیری و به سرانجام رسانید تا زندگی مردم به سامان برسد و عقب ماندگی های استان جبران شود.
آیت الله رئیسی ضمن اشاره به این که در زمان کمبود بودجه باید بر مبنای اولویت اجرای پروژه ها را پیگیری کرد، اظهار داشت: چاره غلبه بر مشکل کسر بودجه این است که هزینه ها را کاهش و درآمدها را افزایش دهیم.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه اگر ظرفیت های موجود در بخش های متعدد کشور فعال شود، آینده حتما درخشان خواهد بود، اظهار داشت: امروز نیازمند تحول هستیم و لازم است اقدامات و مجموعه پیگیری ها به ایجاد تحول در سرتاسر کشور بینجامد.
آیت الله رئیسی «تحولِ شناختی و تغییر نگرش ها»، «تحول در نهادها» و «تحول در فرایندها» را سه محور اساسی در ایجاد تحول برشمرد و اظهار داشت: لزوم دارد بر طبق این سه محور گام برداریم و باآنکه اقدامات تحولی با سختی همراه می باشد اما آثار ماندگاری برای نسل های آینده خواهد داشت.
رئیس جمهور با تکیه بر اجرای عدالت در تقسیم ظرفیت ها و امکانات در کشور اظهار داشت: بودجه ریزی کشور باید بر مبنای آمایش سرزمینی و به صورت متوازن صورت گیرد و از بودجه ۱۴۰۱ بنا داریم تقسیم ظرفیت ها بر مبنای توازن و عدالت را در برنامه های کاری خود قرار دهیم.
آیت الله رئیسی در ادامه به مبحث خصوصی سازی اشاره نمود و اظهار داشت: خصوصی سازی باید در جهت رونق تولید و افزایش اشتغال باشد و دولت در عرصه اقتصادی وظیفه هدایت، حمایت و نظارت را بر عهده دارد و باید دقت شود تا بخش خصوصی در راه درست قرار بگیرد.
رئیس جمهور ضمن اشاره به مشکل بیکاری در استان اردبیل اظهار داشت: استان از ظرفیت های زیادی برای ایجاد اشتغال برخوردار می باشد و این ظرفیت ها باید فعال و از نیروی انسانی کارآمد بومی استان استفاده گردد.
آیت الله رئیسی ضمن اشاره به ظرفیت های معطل مانده صنایع استان اردبیل اظهار داشت: بین ۳۰ تا ۴۰ درصد صنایع استان تعطیل یا نیمه تعطیل می باشد و فعال‎سازی این صنایع باید در اولویت قرار گیرد.
رئیس جمهور در انتها تصریح کرد: بانکها نباید به هیچ عنوان به خاطر مطالبات خود حتی یک واحد تولیدی را تعطیل کنند؛ ضمن این که بانکها باید با عنایت به امکانات خود، واحدهای تولیدی را هم که در اختیار دارند، فعال سازند.

منبع: