عربستان از اتباعش خواست به لبنان سفر نکنند

به گزارش بهمن وزارت امور خارجه عربستان سعودی با صدور اطلاعیه ای از اتباع این کشور خواست که در شرایط کنونی از سفر به لبنان خودداری نمایند.
به گزارش بهمن به نقل از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه عربستان سعودی با صدور هشداری از اتباع این کشور خواست از سفر به لبنان اجتناب کنند. در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: با عنایت به حوادث امنیتی در لبنان و بر مبنای تصمیم وزارت کشور در خصوص ممنوعیت سفر مستقیم یا غیرمستقیم شهروندان به شماری از کشورها همچون لبنان، وزارت خارجه به شهروندان اخطار می دهد که سفارش های صادره از جانب مراجع ذیربط را رعایت کرده و از سفر به لبنان بخصوص در شرایط کنونی این کشور اجتناب نمایند. این بیانیه همینطور از تمام اتباع سعودی حاضر در لبنان هم خواسته است تا جوانب احتیاط را رعایت نموده و از حضور در اماکن تجمع اجتناب کنند. این در شرایطی است که رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان ضمن اشاره به حوادث اخیر بیروت، اظهار داشت: حزب الله به جنگ داخلی کشیده نخواهد شد.
به گزارش بهمن به نقل از المنار، «سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله به حوادث اخیر در بیروت، پایتخت لبنان واکنش نشان داد. وی اظهار داشت: حزب الله به جنگ داخلی کشیده نخواهد شد.
بر اساس این گزارش، رئیس شورای اجرایی حزب الله اضافه کرد: کسانی هستند که تلاش می کنند تجربه جنگ داخلی در لبنان را تکرار کنند. با این وجود، حزب الله رسماً اعلام می کند که به جنگ داخلی کشیده نخواهد شد.
پیش از این، «حسن فضل الله» نماینده حزب الله در پارلمان لبنان اظهار داشته بود: ما تحرکات مسالمت آمیزی را سازماندهی کردیم و ارتش هم متعهد شده بود که تدابیر مستحکمی را برای حراست از این تحرکات مسالمت آمیز اتخاذ نموده است.
این نماینده حزب الله در پارلمان اضافه کرد: آنچه که جنایتکاران در الطیونه انجام دادند، جنایتی است که نتایج بسیار بزرگی به دنبال دارد. عادت نداریم خون هایی را که از ما ریخته می شود، روی زمین رها نماییم. ما می دانیم چگونه از خون های ریخته شده دفاع نماییم.
وی عنوان کرد: بگونه ای با جنایت تجاوزکارانه در الطیونه برخورد می نماییم که عاملان این جنایت احساس نکنند که می توانند به رویکرد قلدرمآبانه خود و اقدامات تحریک آمیزشان ادامه دهند. دستگاههای امنیتی متعهد به پیگیری این حادثه شده اند و به ما گفته اند همه چیز آرام است.