انتقاد شدید عضو سنا از سیاست های بهداشتی ایالات متحده؛ برنی سندرز: نظام سیاسی آمریکا فاسد است

عضو برجسته مجلس سنای آمریکا با انتقاد از نظام سلامت و توزیع دارو در کشورش، نظام سیاسی ایالات متحده را فاسد خواند.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، «برنی سندرز»، نماینده مجلس سنای آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر از نظام سلامت و توزیع دارو در کشورش به شدت انتقاد نمود و آنرا فاسد خواند.
سندرز در این ارتباط نوشت: «به عنوان بخشی از نظام سیاسی فاسد و تحت سلطه پول های کلان، مافیای دارو صدها میلیون دلار برای لابی گری، کارزارهای تبلیغاتی و تبلیغات تلویزیونی هزینه می کنند، چون که می خواهند آمریکایی ها همچنان جزو کسانی باشند که بالاترین قیمت دارو در جهان را می پردازند».
پیش از این نیز، «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت آمریکا در پیامی به انتقاد از نحوه رسیدگی این کشور به بهداشت و درمان پرداخته و اظهار داشته بود: «این غیرقابل قبول است که بسیاری در آمریکا پولدار و پولدارتر می شوند و خانواده های کارگران در تقلا هستند. ما اقتصاد همراه با رنج نمی خواهیم بلکه نیازمند اقتصادی برای همه جامعه هستیم».
سناتور ایالت ورمونت آمریکا سپس آماری از این کشور عرضه داد و نوشت: «۱۴۰ میلیون آمریکایی جز قشر کم درآمد هستند و ۹۲ میلیون قادر به پرداخت هزینه های خود نیستند. ۵۰ میلیون آمریکایی نمی توانند خوراک خویش را تأمین کنند و ۴۰ میلیون نفر هم احتمال دارد بی خانمان شوند».
او در ادامه با انتشار تصویری بیان نمود: «این در حالی است که ۶۵۰ میلیاردر در آمریکا ۱ تریلیون دلار به ثروتشان افزوده شده است».
شایان ذکر است، آمریکا هم اکنون همانند سایر کشورهای جهان با بحران کرونا دست و پنجه نرم می کند و از طرفی بیمارستان های این کشور اخطار دادند که با کمبود شدید تجهیزات حفاظت شخصی مواجهند و موجودی این تجهیزات به پایین ترین میزان خود ظرف یک سال گذشته رسیده است.

منبع: