كمیساریای عالی انتخابات عراق: میزان مشارکت در انتخابات بر مبنای نتایج اولیه ۴۱ درصد بوده است

کمیساریای عالی انتخابات عراق با صدور اطلاعیه ای اعلام نمود که میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی روز گذشته بر مبنای نتایج اولیه ۴۱ درصد بوده است.

به گزارش بهمن به نقل از الفرات نیوز، کمیساریای عالی انتخابات عراق بیانیه جدیدی را در مورد میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی زودهنگام که طی روز گذشته برگزار شد، منتشر نمود.
بر اساس این گزارش، کمیساریای عالی انتخابات عراق در بیانیه مذکور تاکید کرده است: میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی روز گذشته بر مبنای نتایج اولیه ۴۱ درصد بوده است. این نهاد انتخاباتی همینطور میزان مشارکت در استانهای مختلف را به صورت تفکیکی منتشر نموده است.
افزون بر این، کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام نمود همه شایعات مطرح شده درباره پیروزی نامزد یا لیستی خاص غیر دقیق است و باید منتظر اعلام نتایج از جانب این کمیساریا بود. این نهاد عراقی از همگان خواست منتظر اعلام نتایج توسط کمیساریا باشند، چون که تنها این نهاد مسئول اعلام نتایج انتخابات است.
اخیراً «برهم صالح» رئیس جمهور عراق بعد از آخر انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور یک پست توئیتری منتشر نمود. وی در این پست توئیتری از حرکت به سمت اصلاحات سخن گفت. رئیس جمهور عراق در این پست توئیتری نوشت: اتمام انتخابات پارلمانی عراق نقطه آغازی برای حرکت به سمت اصلاحات مورد نظر مردم است.
رئیس جمهور عراق همینطور اضافه کرد: از دولت، دستگاههای امنیتی، کمیساریای عالی انتخابات و ناظران بین المللی به خاطر فراهم کردن مستلزمات برگزاری موفق انتخابات پارلمانی در کشور قدردانی می کنم.
در همین حال، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق هم بعد از اتمام فرآیند انتخابات یک پست توئیتری منتشر نمود. حلبوسی در این پست توئیتری اعلام نموده است: به عراقی ها به علت برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی تبریک می گویم.
رئیس پارلمان عراق افزوده است: همینطور از تمامی کسانی که در برگزاری موفقیت آمیز انتخابات سهیم بودند، تشکر و قدردانی می کنم. نیروهای مسلح نقش مهمی در تأمین امنیت انتخابات ایفا کردند.
این درحالی است که پیش تر هم «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق با انتشار یک پست توئیتری به پایان فرآیند رای گیری و برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور واکنش نشان داده بود.
نخست وزیر عراق در این پست توئیتری خود نوشت: به یاری خدا به وظیفه و وعده خود درباره برگزاری انتخابات امن و شفاف عمل کردیم و همه امکانات را برای موفقیت این انتخابات به کار بستیم.
وی اضافه کرد: از ملت، رای دهندگان و نامزدها، گروه های سیاسی و ناظران و همه دست اندرکاران کمیساریای عالی مستقل انتخابات و نیروهای امنیتی که امنیت را برقرار ساختند و هم از سازمان ملل و مرجعیت عالی دینی تشکر می کنم.
گفتنی است، کمیساریای عالی انتخابات عراق از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی این کشور در پس از ظهر دوشنبه اطلاع داد. این در شرایطی است که رئیس کمیته عالی امنیت انتخابات عراق پیش از این اعلام نمود که طرح امنیتی ویژه انتخابات در این کشور موفقیت آمیز بوده است.

منبع: