در صورت خلف وعده طالبان؛ انگلیس: آمادگی حمله پهپادی به افغانستان را خواهیم داشت

بهمن: وزیر دفاع انگلیس به رغم اعتراف ضمنی به ناکامی غرب در مبارزه با تروریسم، ادعا نمود چنانچه طالبان به وعده هایش عمل نکند؛ ناوگان پهپادی جدید انگلیس توان حمله به اهدافی در خاک افغانستان را دارد.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، بن والاس وزیر دفاع انگلیس در گفتگو با اسکای نیوز ادعا نمود که شمار مظنوین به تروریسم طی ۲۰ سالی که از حملات ۱۱ سپتامبر می گذرد بالا رفته و الان تهدید تروریستی به پدیده ای بمراتب جهانی تر تبدیل گشته است.
از سوی دیگر، والاس ادعا نمود چنانچه طالبان در عمل به وعده خود در خصوص ممانعت از تبدیل افغانستان به بهشت داعش و القاعده ناکام بماند؛ انگلیس آمادگی دارد تا با اتکا به یک ناوگان جدید از پهپادهای مسلح، اهدافی را در افغانستان هدف قرار دهد.
وزیر دفاع انگلیس با اشاره به افزایش تهدیدهای تروریستی در آفریقا هم اضافه کرد: این قسمتی از گسترش تکنولوژی و انتقال دانش بوسیله اینترنت است که نه فقط الهام بخش برخی افراد برای انجام کارهای وحشتناک است، بلکه به آنها یاد می دهد چگونه این کارها را انجام دهند.
وی همین طور در پاسخ به این پرسش که آیا تهدیدهای تروریستی در نتیجه خروج آمریکا و ناتو از افغانستان، بالا رفته است؛ مدعی شد: به گمانم تهدید تروریست جهانی بالا رفته است حال آنکه مثل آن دوره (۱۱ سپتامبر به بعد) متمرکز نیست.
والاس در ادامه این ادعا اضافه کرد: البته فکر نمی کنم این تهدیدها در مقایسه با گذشته بیشتر است اما معتقدم که تعداد افرادی که ممکنست از این خط قرمز عبور کنند و دست به خشونت بزنند از گذشته بیشتر شده است.
این ادعا در حالی مطرح می شود که آمریکا و شرکای ناتو در دو دهه گذشته، رویکرد خودرا بر مبارزه با تروریسم متمرکز کردند و اصولاً حمله به افغانستان نیز به همین بهانه انجام شد. با این حساب اظهارات والاس می تواند نوعی اعتراف ضمنی به عدم موفقیت واشنگتن و شرکایش در رسیدن به این هدف ادعایی باشد.

منبع: