قالیباف: معیشت و مقابله با کرونا، اولویت های نخست و دغدغه سران قواست

رییس مجلس با تاکید بر این که دغدغه سران قوا جز دغدغه مردم چیز دیگری نیست، اظهار داشت: امروز موضوع سلامت، کرونا و معیشت مردم از اولویت های نخست و جلسات معطوف به حل این مشکلات است و تلاش خواهیم کرد مشکلات را به سهم خود کاهش دهیم و کار را پیش ببریم و در همین راستا قرار شد این جلسات بطور مرتب اجرا شود تا بتوان هم افزایی ایجاد نماییم و به طور قطع شرط اول هم افزایی سران قوا همدلی و همراهی است که به لطف خدا وجود دارد.
به گزارش بهمن به نقل از «خانه ملت»، اولین نشست شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بعد از تشکیل دولت سیزدهم عصر امروز ( شنبه، ۶ شهریور ماه) با حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، سید ابراهیم رئیسی رییس قوه مجریه و غلامحسین اژه ای رئیس قوه قضائیه انجام شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه این جلسه، اظهار داشت: خرسندیم که اولین جلسه هماهنگی سران بعد از تشکیل دولت سیزدهم و رای اعتماد مجلس به وزرا امروز انجام شد و آنرا به فال نیک می گیریم. البته این جلسه که مسبوق به سابقه است در این مقطع از خاصیت خاصی برخوردارست.
وی افزود: بر این باورم که نظام اداری سه قوه و حتی بخش خصوصی و نهادهای عمومی غیردولتی اینگونه شکل گرفته اند که بیشتر کارگزار محور هستند تا سیستم محور البته این مساله خوبی نیست اما به هر حال واقعیتی است که در کشور وجود دارد و نقش افراد در اینجا برای هم افزایی و حل مشکلات بسیار مؤثر است.
رییس قوه مقننه تصریح کرد: قرار شد این جلسات بطور مرتب اجرا شود تا بتوان هم افزایی ایجاد نماییم و به طور قطع شرط اول هم افزایی سران قوا همدلی و همراهی است که به لطف خدا وجود دارد و بر این مساله هم تاکید بوده و در عمل اینگونه خواهد شد.
قالیباف با تاکید بر این که دغدغه ما جز دغدغه مردم چیز دیگری نیست، اشاره کرد: امروز موضوع سلامت، کرونا و معیشت مردم از اولویت های نخست است و جلسات معطوف به حل این مشکلات است و هر کدام از قوای سه گانه تلاش خواهیم کرد مشکلات را به سهم خود کاهش دهیم و کار را پیش ببریم.
رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مطمئن هستم این همدلی برای حل مشکلات مردم بتواند هم افزایی بوجود آورد البته در مورد موضوعات دیگر هم در سطح ملی و بین المللی که نیازمند گفت وگوهای خیلی صریح و روان و تصمیم گیری های مشخصی دارد در این جلسات در مورد آنها بحث و گفتگو می شود و امیدواریم مردم آثار و برکات این جلسات را در زندگی خود ببینند.