سخنگوی كمیسیون انرژی خبر داد قول وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی جهت توجه به قابلیت های گردشگری مغفول مانده

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از قول وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی جهت توسعه گردشگری داخلی تا قول وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی جهت ساماندهی بازار مرغ و گوشت اطلاع داد.
مصطفی نخعی در گفتگو با ایسنا، در تشریح جلسه امروز بامداد کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، بیان نمود: در جلسه امروز کمیسیون وزرای پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور بهم رساندند و هرکدام برنامه های خویش را برای اعضای کمیسیون تبیین کردند.
ایشان در ادامه اظهار نمود: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری تاکید داشت که تمرکز خویش را بر روی توسعه گردشگری داخلی خواهد گذاشت و زیرساخت ها را برای توسعه این حوزه تقویت خواهد نمود. توجه به قابلیت های گردشگری مغفول مانده در اقصی نقاط کشور و مناطق محروم با هدف ایجاد اشتغال، درآمدزایی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی از دیگر برنامه های ایشان بود.
نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری معتقد بود که وزارت میراث فرهنگی، پتانسیل و بسترهای بسیار خوبی برای رشد و توسعه داشته اما متاسفانه آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته و ظرفیت های آن مغفول مانده است. آقای ضرغامی در برنامه های خود به مواردی چون ایجاد حریم برای بناهای تاریخی و صدور مجوزهای گردشگری، استفاده از قابلیت ها و پتانسیل های کشور برای توسعه این صنعت اشاره داشت و نمایندگان هم موضوع هایی را پیرامون مباحث گردشگری و ضرورت توسعه آن مطرح نمودند.
ایشان در ادامه تصریح کرد: توجه به حوزه گردشگری بعنوان یکی از منابع درآمدی برای کشور می تواند به خروج ایران از بحث تک محصولی نفت بسیار کمک نماید. وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری هم در جلسه بر همکاری این وزارت خانه با نخبگان، بخش خصوصی و کارشناسان مربوطه برای حفظ آثار فرهنگی بعنوان یک هویت ایرانی، بخش صنایع دستی و بخصوص گردشگری تصریح کرد.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در ادامه هم وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در جلسه کمیسیون حاضر شد. ایشان ضمن تاکید بر ایجاد نظام جامع استعدادیابی، بر اجرای طرح آمایش سرزمینی با هدف ایجاد زیرساخت های لازم ورزشی و توجه به ورزش همگانی برنامه های خویش را مطرح نمودند. مبارزه با فساد جزو محورهای اصلی وزیر پشنهادی ورزش بود. از نظر وی حوزه جوانان تابحال مغفول مانده و باید در زمینه های مسکن، ازدواج، تسهیلات بانکی اقدامات مناسب صورت گیرد.
وی ادامه داد: برنامه ریزی برای موفقیت در المپیک ۲۰۲۴ هم از دیگر برنامه های وزیر پیشنهادی بود. نمایندگان انتقادات خویش را از کم کاری در حوزه جوانان مطرح نمودند و مباحثی هم در زمینه رسیدگی به حوزه ورزش، استعدادپروری در شهرستان ها، تأمین ابنیه و تاسیسات زیربنایی به منظور تسهیل ورزش، ورزش قهرمانی، حضور در میادین جهانی، تعیین تکلیف دو باشگاه فوتبال دولتی پایتخت عنوان شد و وزیر پیشنهادی هم به موارد مطروحه پاسخ دادند.
نخعی در ادامه ضمن اشاره به برنامه های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، خاطرنشان کرد: صرفه جویی در آب یا افزایش بهره وری آب در بخش کشاورزی و ضرورت توجه به اقتصاد و بازار کشاورزی جزو برنامه های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بود. تسهیل صادرات غذا و جایگزین کردن آن به جای نفت، لزوم اجرای کاداستر، ایجاد سامانه ای برای برنامه ریزی کاشت، داشت، برداشت و کشت محصولات برپایه نیاز جامعه از دیگر مواردی بود که در برنامه ایشان مورد توجه قرار گرفته است.
ایشان در ادامه تصریح کرد: وزیر پیشنهادی کشاورزی همینطور نسبت به ساماندهی بازار مرغ و گوشت، تأمین میوه شب عید، برنامه ریزی برای تأمین نهاده های دامی، بذر و کود هم تاکید داشتند. اعضای کمیسیون هم مباحثی را در زمینه کوتاهی های رخ داده در زمینه عدم تأمین نهاده های دامی و کشاورزی، از بین رفتن ذخایر آبزیان دریای خزر، کاستی های حوزه شیلات، عدم پشتیبانی از کشاورزان، تأمین آب، خرد شدن و تغییر کاربری اراضی کشاورزی، صنعتی سازی تولید و صادرات محصولات کشاورزی مطرح نمودند.
نخعی در ادامه ضمن اشاره به برنامه های وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی، خاطرنشان کرد: ایشان هم برنامه های خویش را در حوزه هایی همچون ایجاد انسجام میان کارفرمایان، کارگران و دولت و توجه به حقوق و دستمزد کارگران شرح داد و تاکید داشت از آنجائیکه میزان حقوق و دستمزد نسبت به میزان تورم در کشور کافی نیست و همیشه حقوق و دستمزدها از میزان تورم عقب مانده، این عقب ماندگی ها باید جبران شود.
او در آخر بیان نمود: بهبود تولید و فضای کسب و کار در سطح کشور، حل مشکلات اشتغال معلولان، برقراری ارتباط میان تشکلات تعاونی در سطح ملی و بین المللی و رسیدگی به وضعیت بیمه های اجتماعی و درمانی از مهم ترین اولویت های ایشان بود.

منبع: