امروز؛ طالبان خطاب به شیعیان هرات: آماده تامین امنیت شما هستیم

بهمن: طالبان اعلام نموده که شیعیان هرات می توانند مراسم محرم و دیگر کارهای مذهبی خودرا دنبال کنند.

به گزارش بهمن به نقل از اطلاعات روز، گروه طالبان در پیامی خطاب به شیعیان هرات اعلام نموده که آنها به مانند گذشته می توانند مراسم محرم و دیگر کارهای مذهبی خودرا دنبال کنند.
در پیام طالبان به شیعیان هرات همین طور آمده است که اگر امنیت تان تامین نشد، زنگ بزنید، چون ما آماده تامین امنیت شما هستیم.
طالبان قبل از این نیز اعلام نموده بود که کاری به شیعیان افغانستان نخواهد داشت و آنها می توانند مراسم و برنامه های خودرا برگزار کنند.
گروه طالبان در عین حال در پیام خود از مردم هرات خواسته است تا از نیروهای امنیتی و نیروهای مردمی تحت رهبری اسماعیل خان حمایت نکنند و هشدار داده اگر مردم به نیروهای امنیتی کمک نکنند، به آنها کاری نخواهد داشت.
همزمان با خروج غیر مسئولانه آمریکا از افغانستان و وخیم تر شدن اوضاع امنیتی، منابع اطلاعاتی ارتش آمریکا در برآوردی جدید مدعی احتمال سقوط کابل، ظرف حداکثر ۹۰ روز شدند.
منابع اطلاعاتی ارتش آمریکا می گویند که دولت واشنگتن بسیار زودتر از آنچه که چند هفته پیش بیم آن می رفت؛ خودرا آماده سقوط «کابل» پایتخت افغانستان کرده است چونکه وخامت اوضاع امنیتی سبب تجدید نظر در ارزیابی اطلاعاتی قبلی شده است.
طبق آنچه پیش تر پیش بینی می شد؛ انتظار می رفت کابل ظرف مدت ۶ الی ۱۲ ماه سقوط کند حال آنکه در ارزیابی جدید؛ ادعا می شود که سقوط کابل ممکنست ظرف ۹۰ روز اتفاق بیفتد. حتی ادعا می شود که این مسئله ممکنست ظرف ۳۰ روز هم رخ دهد.

منبع: