محسنی بندپی: وزارت كشور ورود مردم به استان های شمالی را ممنوع كند

به گزارش بهمن یک عضو مجمع نمایندگان استان مازندران از وزیر کشور خواست که جلوی ورود مردم به استان های شمالی را گرفته و اجازه برگزاری هرگونه مراسمی حتی در فضای باز را ندهد چون وضعیت استان مازندران سرخ هست.
محمدعلی محسنی بندپی در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: استان مازندران به نسبت جمعیتش دارای بیشترین مبتلایان به کرونا است تمامی بیمارستانها و بخشهای اورژانس پر شده از چند روز گذشته در تلاش هستند تا بخشهای غیرکرونایی برای بیماران کرونایی خالی شود. این وضعیت در سه استان شمالی مازندران، گلستان و گیلان وجود دارد اما وضعیت مازندران بدتر است.
وی ادامه داد: در این شرایط از وزارت کشور می خواهیم ترددها را به صورت جدی ممنوع کنند مازندرانی های ساکن تهران و ساید شهرستانها با پلاک بومی از سفر کردن به استان های شمالی پرهیز کنند علاوه بر آن وزارت کشور هم به شکل جدی از برگزاری هرگونه تجمع خودداری نماید.
این عضو کمیسیون بهداشت تصریح کرد: سویه دلتای ویروس کرونا در فضای باز هم سرایت می کند و میزان سرایت و ابتلای آن زیاد است پس نباید به خیال این که مراسمی در فضای باز برگزار می گردد با خیال راحت سفر کرد. در این زمان مراسمهای عزا و شادی هم برگزار شد که نتیجه آن در افزایش موارد ابتلای خانوادگی می بینیم به صورتی که چند عضو یک خانواده درگیر می شود.
وی در سفارش ای به مردم اظهار داشت: تا زمانی که واکسیناسیون به ۸۰ درصد جامعه نرسد باید پروتکلها را رعایت کرد چون چهره های جدید ویروس ناشناخته و غیرقابل پیشبینی است؛ پس باید بیشتر از خودمان مراقبت نماییم کمااینکه کشورهای توسعه یافته باوجود دریافت واکسن هم همچنان ضمن رعایت پروتکلها از ماسک بهره برده و از تجمع و سفرهای غیر ضروری پرهیز می کند.
محسنی بندپی با اشاره به اینکه سن مبتلا شدن به کرونا پایین آمده اظهار داشت: حالا بحث سویه لامباده پس از دلتا مطرح است که در آفریقا مشاهده شده البته هنوز به ایران نیامده منتهی مشخص نیست ما به کجا برسیم؛ باید بیشتر مراقب خود و خانواده و هم وطنمان باشیم؛ این که به تازگی یکی از مسئولان اعلام نموده میزان رعایت پروتکل در بعضی شهرها به زیر ۳۰ درصد رسیده فاجعه است؛ این به معنای عادی شدن کرونا است که به قیمت جان عزیزانمان تمام می شود.