محبوبترین انواع ورق پلكسی گلاس

پلکسی گلاس محصولی است که انواع بسیار متنوعی دارد. از انواع پلکسی رنگی گرفته تا انواع ورق پلکسی گلاس مات و شفاف و غیره موضوع این مقاله است که ما سعی کردیم تمام زوایای این موضوع را بررسی کنیم.

وقتی در وب فارسی انواع پلکسی گلاس را جستجو می‌کنید انواع مختلفی از مطالب برای شما ردیف می‌شود که هیچ‌کدام به صورت کامل درباره انواع پلکسی گلاس توضیح نداده‌اند، بلکه هر فروشگاه بیشتر درباره موجودی محصولات خود مطالبی نوشته است. پلکسی گلاس محصولی است که انواع بسیار متنوعی دارد. از انواع پلکسی رنگی گرفته تا انواع ورق پلکسی گلاس مات و شفاف و غیره موضوع این مقاله است که ما سعی کردیم تمام زوایای این موضوع را بررسی کنیم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب، با چشمانی باز وارد بازار شوید و دقیقا بدانید که چه نوع پلکسی گلاس‌هایی وجود دارد و هر کدام مناسب چه کاری است. پس با فروشگاه لیزر ستاره تا پایان این مطلب همراه باشید.

از الف تا ی انواع پلکسی گلاس

که این محصول که با نام‌های دیگری مثل ورق اکریلیک یا شیشه اکریلیک هم خوانده می‌شود، امروزه به عنوان یکی از متریال‌های پراستفاده در انواع فضاهای خانگی، صنعتی یا هر جایی که فکرش را بکنید به کار می‌رود که با قیمت مقرون به صرفه خود توانسته جای پای محکمی برای خود باز کند.

یکی از ویژگی‌های مثبت پلکسی گلاس، انواع مختلف آن است، این متریال پرکاربرد اگر توانسته جای پای محکمی برای خود ایجاد کند به این خاطر است که دست شما را در انتخاب باز گذاشته و حق انتخاب‌های بسیاری به شما داده تا نه تنها براساس رنگ، بلکه براساس نوع کاربری بتوانید انواع پلکسی گلاس‌ها را انتخاب کنید. با این مقدمه کوتاه وقت آن رسیده تا به بررسی انواع این شیشه جادویی بپردازیم

.

۷ تا از پرکاربردی ترین انواع ورق پلکسی گلاس یا شیشه اکریلیک

همانطور که از تیتر بالا متوجه شده‌اید، اگر بخواهیم یک دسته‌بندی کامل از انواع پلکسی گلاس ارائه کنیم، به هفت نوع خواهیم رسید که در ادامه به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت، اما ابتدا بد نیست یک نگاه اجمالی به این ۷ نوع پلکسی داشته باشیم:

  1. پلکسی آینه ای
  2. پلکسی شفاف
  3. پلکسی ترانسپارنت
  4. پلکسی مات
  5. پلکسی گلاس رنگی
  6. پلکسی ایرانی
  7. پلکسی گلاس تایوانی

انواع پلکسی گلاس؛ بررسی پلکسی آینه ای و کاربردهای آن

درست مانند وقتی که می‌خواهند یک شیشه را به آینه تبدیل کنند از جیوه استفاده می‌کنند، برای ساخت پلکسی آینه ای نیز پشت پلکسی یک لایه جیوه می‌کشند.

به پلکسی آینه ای، میرور پلکسی یا پلکسی میرور هم گفته می‌شود که در حقیقت برگردان همین واژه به زبان انگلیسی است. باید توجه داشته باشید که پلکسی آینه ای دو مدل دارد:

  • پلکسی آینه ای نقره‌ای یا سیلور
  • پلکسی آینه ای طلایی یا گولد

کاربرد این نوع پلکسی بیشتر برای تزئینات داخلی، دکوراسیون، فضاسازی و استفاده به عنوان آینه‌های تمام قدی و مواردی شبیه به این است. از آنجایی که پلکسی گلس قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد و به همین خاطر ایمنی بیشتری نیز دارد، بنابراین می‌توان این متریال را جایگزین آینه‌های شیشه‌ای کرد که در صورت شکستن می‌تواند آسیب‌های جانی برای افراد در پی داشته باشد.

تا این نکته نیز جا نمانده بد نیست به آن اشاره کنیم که به پلکسی آینه ای به دلیل اینکه با جیوه ساخته می‌شود پلکسی جیوه ای هم می‌گویند.

انواع ورق پلکسی گلاس؛ بررسی پلکسی شفاف؛ رقیب سرسخت انواع شیشه

اگر به فکر یک جایگزین مناسب برای انواع شیشه‌های معمولی هستید که شفاف است و نور به راحتی از آن عبور می‌کند، پلکسی شفاف بهترین گزینه شما است. پلکسی شفاف علاوه بر سبکی و ایمنی بالا، حتی از شیشه‌ها نیز شفاف‌تر بوده و نور را بهتر انتقال می‌دهند.

علاوه بر این، باید به این موضوع هم اشاره کنیم که این مدل، شامل انواع پلکسی رنگی هم می‌شود. یعنی طیف رنگ گسترده‌ای از پلکسی شفاف وجود دارد که برای فضاهای مختلف می‌توان استفاده کرد، اما با نام دیگری شناخته می‌شوند که در قسمت بعد توضیح می‌دهیم

.

انواع پلکسی گلاس؛ پلکسی ترانسپارنت، رنگین کمانی از رنگ‌ها

واژه transparent در زبان انگلیسی یعنی «شفاف»؛ حتما می‌پرسید پلکسی ترانسپارنت چه فرقی با پلکسی شفاف دارد؟ سوال بجا و درستی است. در واقع پلکسی ترانسپارنت همان پلکسی شفاف است، اما از نوع رنگی. به معنایی دیگر، انواع پلکسی رنگی که شفاف باشد را پلکسی ترانسپارنت می‌گویند.

بیشترین کاربرد پلکسی ترانسپارنت نیز در تزئینات داخلی، دکوراسیون و مواردی شبیه به این است؛ اما امروزه در صنایع اپتیک (عینک‌سازی) نیز از پلکسی ترانسپارنت و شفاف استفاده می‌کنند. یکی از موارد پرکاربرد این متریال استفاده از آن در مارکتینگ و تبلیغات برای ساخت انواع استندها، لوکیشن‌ها، اسیتج‌ها، لوح‌های تقدیر و غیره است. پلکسی ترانسپارنت جایگزین بسیار مناسبی برای انواع شیشه رنگی است.

انواع ورق پلکسی گلاس؛ پلکسی مات؛ با این پلکسی دیده نمی‌شوید!

یک مدل از پرکاربردترین انواع پلکسی گلس، پلکسی مات است، (به ویژه برای کسانی که تمایل زیادی به دیده نشدن دارند) اگر بخواهیم این پلکسی را بهتر تعریف کنیم، باید گفت که این پلکسی نور دارد، اما تصویر نه! به معنی دیگر نور را تا حدودی عبور می‌دهد؛ اما چیزی آن طرف پلکسی مات قابل مشاهده نیست.

پلکسی مات دو مدل دارد:

  • پلکسی یک رو مات: فقط یک روی پلکسی، مات شده، بنابراین غلظت ماتی آن کم است.
  • پلکسی دو رو مات: هر دو طرف پلکسی، مات شده و غلظت ماتی آن بالاتر است.

این نکته را هم همین‌جا خاطرنشان کنیم که پلکسی مات هم مدل ماتِ کِدر دارد و هم مدل ماتِ براق که هر یک کاربری خاص خود را دارند.

بیشترین استفاده از پلکسی مات برای پارتیشن‌بندی، استفاده به عنوان شیشه‌ی سرویس‌های بهداشتی و مواردی شبیه به این است. در نورپردازی نیز این این پلکسی استفاده‌های زیادی می‌شود.

بررسی انواع پلکسی گلاس رنگی و کاربردهای آن

برای اینکه ابهامی پیش نیاید همین ابتدای کار باید اشاره کنیم که پلکسی گلاس رنگی چه فرقی با پلکسی ترانسپارنت دارد؟ اگر خاطرتان باشد گفتیم پلکسی ترانسپارنت، پلکسی‌های رنگی از نوع شفاف است؛ اما پلکسی گلاس رنگی، ورق‌های اکریلیک رنگی غیرشفاف است. نور به سختی از آن‌ها عبور می‌کند، اما چیزی از آن طرف دیده نمی‌شود. برای دکورسازی، فضاسازی، سقف کاذب، کف‌سازی و خیلی از کارهای دیگر می‌توان از پلکسی رنگی استفاده کرد.

انواع ورق پلکسی گلاس تنوع رنگی بسیار زیادی دارد و باتوجه به اینکه پلکسی ساخت کجاست، رنگ‌بندی‌ها متفاوت است. هر پلکسی رنگی، کد رنگ مجزایی دارد که با استفاده از این کد رنگ باید محصول نهایی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

پلکسی ایرانی؛ محصولی مقرون به صرفه

از آنجایی که وقتی چیزی در ایران تولید می‌شود هر کس به زبان خود آنرا می‌خواند به پلکسی ایرانی نام‌های مختلفی اطلاق می‌کنند، از پلکسی دوغی و شیری گرفته تا طلق ایرانی و غیره. ما کاری به این اسامی نداریم و تمامی آن‌ها را ذیل عنوان پلکسی ایرانی به کار می‌بریم.

منظور از پلکسی ایرانی، محصولی است که در ایران تولید می‌شود که قیمت کمتری دارد و مقرون به صرفه است و طبیعتا انتظار کیفیت آنچنانی هم از آن نمی‌توان داشت. به ویژه بعد از رشد انفجاری قیمت ارز و تمامی اجناس در ایران، نرخ پلکسی هم بالا رفت و از کالایی ارزان به کالایی گران تبدیل شد به همین دلیل تولیدکنندگان ایرانی دست به کار شدند تا این خلاء را جبران کنند.

تمامی انواع ورق پلکسی گلاس که در بالا بررسی کردیم، نوع ایرانی نیز دارد بنابراین، خود پلکسی ایرانی یک نوع مجزا نیست بلکه بیشتر جغرافیای ساخت آن مد نظر است.

پلکسی گلاس تایوانی، محصولِ مرغوب بازار

مانند هر محصول دیگری که کشورهای مختلفی آن را تولید می‌کنند یکی از انواع متداول پلکسی گلاس خارجی که در ایران نام خوبی از خود به جا گذاشته و توانسته نظر مشتریان را به خود جلب کند پلکسی گلاس تایوانی است. البته پلکسی‌های ساخت تایوان نیز تحت عناوین و برندهای مختلفی تولید و به ایران صادر می‌شود که در مطالب بعدی آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. پلکسی گلاس تایوانی نیز مانند ایرانی، انواع مدل‌هایی که در بالا به آن‌ها پرداختیم را پوشش می‌دهد و فقط کشور تولیدکننده آن متفاوت است

.

جمع بندی و نتیجه‌گیری درباره انواع ورق پلکسی گلاس

تولیدکنندگان انواع ورق پلکسی گلاس، با توجه به کاربری‌ها و استفاده‌های مختلفی که از این محصول می‌شود، اقدام به تولید انواع مختلف و متفاوتی از این متریال کرده‌اند که شامل تفاوت در اندازه، رنگ(انواع پلکسی رنگی)، ضخامت، کیفیت و غیره می‌شود. شما نیز در انتخاب انواع پلکسی گلاس باید با توجه به نیاز خود، بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

فروشگاه لیزر ستاره

پلکسی ، مولتی استایل و لیزر ورقهای پلکسی گلاس 

۳۶۶۱۹۲۱۵-۰۹۰۲۵۱۳۴۳۱۳

      www.lasersetareh.com   

 .

 پلکسی، پلکسی ارزان، پلکسی گلاس، پلکسی گلاس ارزان، طلق اکرولیک، طلق پلکسی، طلق پلکسی گلاس، فروشگاه لیزر ستاره، مولتی استایل، مولتی استایل ارزان، مولتی استایل طلایی، مولتی استایل مشکی، مولتی استایل نقره ای، ورق پلکسی، ورق پلکسی ارزان، ورق پلکسی گلاس، ورق پلکسی گلاس ارزان، ورق مولتی استایل، شیشه،