در جریان المپیك توكیو؛ اقدام شبكه آمریكایی در حذف تایوان از نقشه چین

به گزارش بهمن شبکه ان بی سی آمریکا در پوشش مراسم افتتاح بازی های المپیک، نقشه ای مخدوش از چین به نمایش گذاشت که این اقدام واکنش پکن را به دنبال داشت.

به گزارش بهمن به نقل از اسپوتنیک، کنسولگری چین در شهر نیویورک آمریکا به شدت از اقدام شبکه «ان بی سی» که انحصار پخش بازی های المپیک در آمریکا را در اختیار گرفته، انتقاد نمود.
دلیل این انتقاد اقدام این شبکه تلویزیونی در نمایش دادن نقشه ای از چین است که در آن جزیره تایوان و دریای چین جنوبی حذف گردیده است.
به گفته کنسولگری چین، این اقدام شبکه آمریکایی توهینی به شرافت و احساسات مردم چین است و ان بی سی باید به دنبال رفع این اشتباه باشد.
این در حالی است که حین پخش تصاویری از ورزشکاران چینی در مراسم افتتاح المپیک توکیو، گزارشگر ان بی سی به تکرار ادعاهای حقوق بشری ضد چین هم پرداخته است.
وزارت دفاع ژاپن هم در گزارش سالانه خود که هفته پیش منتشر شد؛ تایوان را از نقشه چین حذف کرده بود.
ژاپن همپیمان نظامی آمریکا به حساب می آید و گمان می رود که از تنش های دنیای ایندوپاسیفیک بعنوان دستاویزی برای ایفای نقشی بزرگتر در عرصه جهانی استفاده خواهد نمود.
آمریکا و متحدانش در ادامه سیاست چرخش به ایندوپاسیفیک که مبتنی بر مهار قدرت یابی چین است، به تحریک جریان های جدایی طلب مناطق تابع این کشور همچون تایوان، هنگ کنگ و تبت روی آورده اند.

منبع: