جاسیندا آردرن: شهروندان استرالیا برای سفر به نیوزیلند باید به قرنطینه بروند

بهمن: در پی افزایش شمار مبتلایان به دلتا کرونا در استرالیا، نخست وزیر نیوزیلند از الزامی شدن قرنطینه برای استرالیایی های عازم این کشور آگاهی داد.

به گزارش بهمن به نقل از رویترز، در پی افزایش شیوع ویروس کرونا دلتا در استرالیا، «جاسیندا آردرن» نخست وزیر نیوزیلند از تعلیق مقررات سفر بدون نیاز به قرنطینه شهروندان استرالیا به کشورش آگاهی داد.
بر اساس این گزارش، نخست وزیر نیوزیلند برای اولین بار طی دو ماه گذشته، اعلام نمود که شهروندان استرالیایی که پیش تر برای سفر به نیوزیلند نیاز به رعایت مقررات قرنطینه نداشتند، باید به قرنطینه بروند.
لازم به ذکر است پیش تر، شهروندان استرالیایی می توانستند بدون محدودیت های مربوط به قرنطینه به نیوزیلند سفر کنند. اما حالا، تنها تعدادی از شهروندان نیوزیلندی ساکن استرالیا می توانند از مقررات قبلی بهره برده و شهروندان استرالیا باید در بدو ورود به نیوزیلند به قرنطینه بروند.
همچنین برمبنای مقررات جدید، شهروندان نیوزیلندی ساکن استرالیا که در ایالت «نیو ثاوث ولز» اقامت داشته اند باید به قرنطینه یک هفته ای در بدو ورود به نیوزیلند بروند.
دولت نیوزیلند همین طور اعلام نموده که کلیه مسافرین از مبدا استرالیا به مقصد نیوزیلند باید قبل از سفر تست کرونا داده و تنها در صورت منفی بودن نتیجه تست، قادر به سفر به نیوزیلند خواهند بود.

منبع: