در یك نشست مجازی مطرح شد؛ معاون رئیس جمهور چین: آمریكا بزرگترین چالش فراروی خود است

به گزارش بهمن معاون رئیس جمهور چین می گوید که ایالات متحده در ارتباط با چین باید از دور معیوب گمراهی و خطای محاسباتی پرهیز کند.

به گزارش بهمن به نقل از اسپوتنیک، «وانگ کیشان» معاون رئیس جمهور چین می گوید که ایالات متحده در ارتباط با چین «باید از دور معیوب گمراهی و خطای محاسباتی پرهیز کند» و تصدیق نماید که خود بزرگترین چالشی است که با آن روبرو است و نه پکن.
کیشان که در یک مراسم مجازی به مناسبت پنجاهمین سالگرد سفر محرمانه «هنری کسینجر» به چین در روز جمعه سخنرانی می کرد، اظهار داشت که روابط میان ایالات متحده و چین در یک مرحله بحرانی قرار دارد و این دو غول اقتصادی باید از راه گفتگو و رایزنی برای رفع مشکلات و همینطور گسترش منافع مشترک تلاش کنند.
وی در ادامه اضافه کرد: «ما امیدواریم که ایالات متحده فهم و درک روشنی از روند جهانی داشته باشد و دست به انتخاب درست بزند».
اظهارنظر این مقام بلندپایه چین در حالی مطرح می شود که روابط کنونی پکن- واشنگتن در بدترین حالت خود از زمان اعتراضات سال ۱۹۸۹ در میدان تیان آن من چین است. در سالهای گذشته، مقامات دولت پیشین و کنونی ایالات متحده چین را وارد یک جنگ تجاری و فناوری کرده و پیوسته پکن را به نقض حقوق بشر و نسل کشی در استان سین کیانگ متهم می کنند.
افزون بر این، وزارت بازرگانی ایالات متحده امروز (جمعه) ده شرکت چینی دیگر را به بهانه موضوعات حقوق بشری در سین کیانگ به لیست سیاه اقتصادی خود افزود.

منبع: