آخرین وضعیت مسكن ملی نیروهای مسلح

به گزارش بهمن در جهت تفاهمنامه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح تا کنون زمین ۵۵ هزار واحد تأمین شده مراحل اجرای برنامه در کارگروههای مشترک بین نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و نیروهای مسلح در حال انجام می باشد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، تیرماه سال ۱۳۹۸ تفاهم نامه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان نیروهای مسلح (ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و ودجا) بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع به امضا رسید. این تفاهمنامه یکی از موارد همکاری وزارت راه و شهرسازی با دستگاههای دولتی برای راه اندازی واحدهای اقدام ملی مسکن می باشد.
در مورد مسکن ملی نیروهای مسلح تا کنون تأمین زمین برای ۵۵ هزار واحد عملیاتی شده و از سویی مبحث تعیین تکلیف اراضی در اختیار با عنایت به جلسات استانی و کمیسیون فرعی با حضور نماینده گان طرفین در ۴۸ هزار هکتار اراضی اجرایی شده است.
اخیرا هم نشست مشترک مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با نمایندگان نیروهای مسلح (ارتش، سپاه ونیروی انتظامی و ودجا) در جهت اجرای تفاهم نامه سه جانبه وزارت راه و شهرسازی، وزارت دفاع و پشتیبانی و ستاد کل نیروهای مسلح ایران در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد.
در این خصوص، احمد اصغری مهرآبادی ـ مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ـ ضمن اشاره به این که این تفاهم نامه سه جانبه برای تعیین تکلیف اراضی در اختیار نیروهای مسلح در سال ۹۷ به امضا رسیده، اظهار داشت: برپایه توافق های انجام شده مقرر شد اراضی بندهای ۲ و ۴ توافقنامه در وهله اول در اختیار نیروهای مسلح برای ساخت واحدهای مسکونی در چارچوب طرح اقدام ملی و تأمین مسکن نیروهای مسلح استفاده گردد و در استان هایی که در آنها کسری زمین وجود دارد اولویت تأمین زمین از اراضی بندهای ۲ و ۴ صورت بگیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی همینطور با تکیه بر لزوم تسریع در روند اجرای این تفاهم نامه سه جانبه اضافه کرد: بحث آماده سازی زمینهای واگذار شده، میزان قدرالسهم طرفین و کمبود زمین در بعضی استان ها از مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همینطور نحوه استفاده از اراضی بند ۲ و ۴ این توافقنامه برای طرح اقدام ملی مسکن به امضای طرفین رسید.
وی با اشاره به اینکه محورهای کلی اجرای این تفاهم نامه در کارگروه های تخصصی در جریان پیگیری و اقدام قرار دارد عنوان کرد: بحث تأمین مسکن کارکنان دستگاههای اجرایی همچون برنامه هایی است که همچون گذشته به شکل جدی در دستور کار سازمان قرار دارد.

منبع: