كمیته حقوقی پارلمان عراق: انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق در موعد مقرر

به گزارش بهمن معاون رئیس کمیته حقوق پارلمان عراق اعلام نمود که انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور در موعد مقرر برگزار می شود.

به گزارش بهمن به نقل از بغداد الیوم، «حمید الغزی» معاون رئیس کمیته حقوقی پارلمان عراق سخنانی را در مورد برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور و زمان آن، بیان نمود.
بر اساس این گزارش، وی در این حوزه اظهار داشت: تابحال درخواستی از جانب احزاب سیاسی کشور برای اصلاح قانون انتخابات عرضه نشده است. افزون بر این، هم اکنون مسأله تأخیر انتخابات زودهنگام مطرح نیست.
این نماینده پارلمان عراق عنوان کرد: با عنایت به این که هیچ درخواست رسمی از جانب کمیساریای عالی انتخابات درمورد تعویق زمان انتخابات پارلمانی مطرح نشده است، ازاین رو انتخابات در موعد مقرر برگزار می شود.
مدتی است که زمزمه ها در ارتباط با احتمال تعویق زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق افزایش پیدا کرده است. این درحالی است که انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور، پیش تر یک بار به تعویق افتاده است. بر این اساس، در ابتدا انتخابات پارلمانی عراق قرار بود در تاریخ ۶ ژوئن (۱۶ خردادماه) برگزار گردد. با این وجود، دولت عراق برگزاری انتخابات را به تعویق انداخته و آنرا به روز ۱۰ اکتبر (۱۸ مهرماه) موکول کرد.
انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق درحالی یک بار به تعویق افتاد و الان هم در آستانه تعویق مجدد قرار گرفته است که احزاب و جریان های سیاسی بسیاری نسبت به این مسأله انتقاد کرده اند. همچون این شخصیت ها میتوان به «نوری المالکی» رهبر ائتلاف «دولت قانون» اشاره نمود. در همین ارتباط، المالکی اعلام نمود: «به تأخیر افتادن زمان انتخابات پارلمانی زودهنگام پذیرفتنی نیست».
در همین حال، رهبر ائتلاف دولت قانون خاطرنشان کرد: «ما مصمم هستیم که انتخابات در زمان مقرر (دهم اکتبر آینده) برگزار گردد تا از این طریق بتوان بحران هایی که کشور با آن مواجه می باشد را پشت سر بگذاریم. اگر فضای مناسبی برای رأی دهندگان فراهم نشود، ما انتخابات را تقلبی خواهیم دانست».