زاكانی: به دنبال افزایش جمعیت كشور هستم

به گزارش بهمن البرز نامزد انتخابات ریاست جموری با اعلان اینکه امروز در کشور فقر، فساد، تبعیض و مشکلات گوناگونی وجود دارد، اظهار داشت: سال اول دولت من تغییر ملموسی را در کشور احساس خواهید کرد و چهار سال بعد صورت جدیدی را از کشور شاهد خواهید بود.

علیرضا زاکانی روز جمعه ۲۱ خرداد در شبکه البرز با اعلان اینکه انتخابات ریاست جمهوری بعنوان با اهمیت ترین انتخابات نقش سرنوشت سازی در آینده ما دارد، اظهار داشت: این اهمیت از آن جهت است که بیش از ۸۵ درصد منابع کشور در اختیار رییس جمهور قرار دارد.

به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، زاکانی اضافه کرد: ایران از مردمی خوب، رهبری آگاه، جوانانی پرشور، زنان و نخبگان برخوردارست و وضعیت فعلی به هیچ وجه زیبنده این کشور نیست. این کشور امکانات بزرگی دارد که اگر در استفاده از آن دقت نماییم می توانیم مشکلات را مرتفع و گام های بلندی برداریم. ما از اسلام و تمدنی چند هزار ساله برخوردار هستیم.

وی افزود: اقوام، مذاهب و اقلیت ها گل سرسبد و فرصت برای کشور هستند و متعجبم که با وجود همه اینها چطور این همه فقر، فساد، تبعیض و مشکلات گوناگون در کشور وجود دارد. امروز تورم بر گرده مردم و معیشت آنها سنگینی می کند. این تعارض را باید حل کرد که چاره آن حضور در پای صندوق رأی است.

زاکانی اشاره کرد: دولت ما به اشتباه راهی را طی کرد و تصورش بر این بود که بوسیله خارج می تواند مشکلات را حل کند در صورتیکه تحریم یک استراتژی دقیق برای برخورد با ملت ایران بود و نباید از دشمن انتظار خوبی داشت. ما باید با عقل راه درست را طی نماییم.

وی اضافه کرد: من این نگاه را تغییر خواهم داد ما در داخل ظرفیت های بیشماری داریم که می تواند پلی برای پیشرفت و رفع مشکلات مردم باشد.

زاکانی اشاره کرد: در تورم موجود که دارد کمر ملت را می شکند نباید انتظار داشت که حال و رمقی برای مردم باقی بماند، نباید انتظار داشت که مردم لبخند بزنند. مردم در فشار هستند بدین سبب باید رویکرد را تغییر و یک طرح نو در انداخت و آن این است که توانمندی های داخلی را اصل قرار دهیم و از همه پتانسیل های منطقه و جهان در جهت سرآمدی ایران استفاده نمائیم.

وی افزود: دولت من دولت اصلاح و اقدام است نه حرف و شعار. با اقدام فکورانه و دقیق و اصلاح امور ما مسیری را انتخاب می نماییم که ظرفیت های داخلی بروز پیدا کند. در داخل به دنبال این هستیم که با عقلانیت، معنویت، عدالت و خلاقیت زمینه تحقق افتخارات و کسب حداکثر میزان استقلال و آزادی برای ملت را به ارمغان بیاوریم.

زاکانی اشاره کرد: جمهوری اسلامی باید متضمن آزادی، استقلال، عدالت و معنویت باشد تا بتواند ایران قوی و پیشرفته در منطقه و جهان را به نمایش بگذارد.

وی با اعلان اینکه هم اکنون کشور بر مدار عقلانیت اداره نمی گردد، اظهار داشت: این ظلم به اقوام، جوانان، زنان و آحاد ملت ایران است. این سنگ بنا باید درست شود.

زاکانی با اشاره به این که برای متناسب سازی امور کشور چهار رویکرد تحولی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: رویکرد اول در اقتصاد و مدیریت است چون امروز جان همه به لب رسیده چون فشار آنقدر بر گرده مردم بالاست که مردم کمرشان دارد می شکند، اما گوش شنوا و چشم بینایی نیست.

وی اضافه کرد: فوریت ما اقتصاد و مدیریت است در این فوریت اساس بر جهش تولید قرار دارد و جهش توید برای ما از یک فوریت بالا برخوردارست. در کنار جهش تولید ما دنبال این هستیم که کشور را بر مدار شایستگی اداره نماییم. توجه به حکمرانی فضای مجازی و دولت الکترونیک و در کنار آن تمرکزدایی از پایتخت هم در دستور کار قرار دارد.

وی در توضیح تمرکززدایی از پایتخت با اعلان اینکه تصمیم گیری از مرکز برای کل کشور یک فکر غلط است اظهار داشت: اعتباراتی که در بودجه در نظر گرفته می شود چهار دسته است اعتبارات ملی، اعتبارات ملی استانی، اعتبارات وزارتخانه ها و در آخر اعتبارات استانها که در اختیار شورای برنامه ریزی و توسعه استان قرار می گیرد این یعنی سهم استانها از اعتبارات فقط ۱۰ درصد است و برای ۹۰ درصد اعتبارات خارج از استان تصمیم گرفه می شود.

زاکانی افزود: ما به دنبال باز آمایش در استانها هستیم تا بتوانیم ۴۵۱ شهرستان را محور حرکت کشور قرار دهیم و با اعطای اختیارات ویژه جهت استفاده از اعتبارات، زمینه را برای رقابت ۴۵۰ نقطه کشور فراهم نماییم. این تمرکززدایی امکان این را می دهد که تحول رقم بزنیم.

وی در ادامه با تاکید بر مبارزه قاطعانه با فساد در کشور هم اظهار داشت: بنده دراین زمینه دو دهه تجربه دارم و در این راستا با دادستان تهران، معاون رییس جمهور، وزیر اطلاعات، برادر رییس جمهور و… برخورد کرده ام چون می دانم نباید ضعیف کشی کرد و باید ریشه فساد را زد و به لطف خدا بارها از من شکایت کرده اند همه این اسامی که ذکر کردم از شاکیان بنده بوده اند ولی با افتخار از این مسیر سربلند بیرون آمدم.

زاکانی با اعلان اینکه الان موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی جدی است، اضافه کرد: مبارزه با سستی ها در بدنه اجرائی دولت هم از مسائل اساسی است. بنده نخستین اقدامم اصلاح خود دولت می باشد که چالاک، سبک و پاسخگو شود.

وی اشاره کرد: سال اول دولت من تغییر ملموسی را در کشور احساس خواهید کرد و چهار سال بعد صورت جدیدی را از کشور شاهد خواهید بود.

زاکانی درباب البرز هم اظهار داشت: البرز به ایران کوچک لقب گرفته است. این استان یک دنیا ظرفیت و امکانات دارد اما سایه تهران روی این استان افتاده و عملا نیازمند یک توجه ویژه است که در پشت این سایه غفلت نسبت به البرز صورت نگیرد. این استان با اقوام مختلف و حضور یک بافت متنوع شرایطی را فراهم نموده که فرهنگ های مختلف در کنار هم حضور دارند.

وی افزود: ما مفتخر هستیم که در دولت اقدام و اصلاح توجه خودمان را معطوف به جهش تولید نماییم که بیکاری در کشور ریشه کن شود. توجه خود به مهار تورم به ایجاد زیرساخت اساسی برای خدمت و اوج کارآمدی با تکیه به فناوری اطلاعات معطوف نماییم.

زاکانی اظهار داشت: امروز فوریت کشور اقتصاد و مدیریت است در زمینه فرهنگ و اجتماع هم نیازمند تعلیم و تربیت، توسعه سلامت، نشاط و رفاه اجتماعی و صیانت از محیط زیست هستیم.

وی افزود: در زمینه معیشت می توانیم سال اول فقر مطلق را در کشور ریشه کن نماییم. این شدنی است و اعتبارات آن هم در درون بودجه وجود دارد. هر پروژه ای که بنده ارائه می دهم از مهر ماه قابل اجراست. بر این اساس هم ریشه فقر مطلق کنده خواهد شد و هم بازتوزیع ثروت صورت خواهد گرفت و هم از خلق ثروت کل مردم بهره خواهند برد.

وی با اعلان اینکه امروز صاحب مسکن شدن یا یک رویاست اظهار داشت: اما در دولت اقدام و اصلاح خودرا به مصوبه مجلس برای تولید چهار میلیون مسکن در چهار سال متعهد می دانیم. برنامه ساخت یک میلیون و ۲۰۰ هزار خانه حمایتی نیز وجود دارد.

زاکانی اضافه کرد: امروز در تهران ۵۸ درصد حقوق افراد بابت اجاره یک مسکن ۷۵ متری صرف می شود در کرج هم کمتر از این نیست.

این نامزده ریاست جمهوری در آخر اظهار داشت: ما به دنبال اصلاحات ساختاری هستیم. در بحث تحکیم خانواده هم به دنبال تسریع ازدواج و افزایش جمعیت هستیم چون جامعه ما درحال پیر شدن است و این زیبنده کشور ما نیست که از جامعه مولد به جامعه مصرف کننده تبدیل گردد.

منبع: