دبیر شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت الله ابراهیم رئیسی در استان زنجان عنوان كرد كنترل تورم و نقدینگی اصلی ترین برنامه آیت الله رئیسی

زنجان دبیر شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت الله ابراهیم رییسی اظهار داشت: کنترل تورم و نقدینگی در رأس برنامه های آیت الله رئیسی قرار دارد.

محسن افشارچی عصر امروز (۷ خرداد ماه) در نشست خبری، با بیان برنامه های آیت الله رئیسی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار نمود: یکی از برنامه های این کاندیدای ریاست جمهوری توجه به مبحث تورم و کنترل آن است. چون که وقتی مشکل نقدینگی در کشور برطرف شود، بطور قطع شاهد رونق اقتصاد و به تبع آن، ایجاد اشتغال برای جوانان و بهبود شرایط معیشتی مردم خواهیم بود و توجه به این موارد از برنامه های وی در دولت آینده است.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در ادوار مختلف پس از انقلاب حضور دولت های مختلفی را تجربه کرده و در چند سال قبل هم اتفاقات مختلفی رخ داده است، خاطرنشان کرد: در وضعیت فعلی کشور، به این نتیجه رسیده ایم که در صورتیکه مدل اقتصادی را تغییر نداده و به نفت وابسته باشیم، اتفاقات نامیمونی برای کشور رخ خواهد داد و این شرایط احتیاج به تغییر را، بیشتر از پیش نشان داده است.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه هم اکنون به این نقطه رسیده ایم که مدیران در کشور، مدیریتی غیر از مدل نفتی بلد نیستند، اضافه کرد: این مدل مدیریتی سبب اتفاقاتی همچون فاصله بین دولت و ملت شده و دلیل این امر آن است که دولت در مقابل مردم دستش دراز نبوده و ارقامی به دست می آمد که صفرهای آن قابل شمارش نبوده و در این وضعیت هرکسی می تواند مشکلات را با این پول حل کند؛ ولی چند سال قبل و شرایط موجود در کشور نشان داد که مشکل وجود دارد و باید رویه در کشور تغییر کند.

افشارچی در ادامه ضمن اشاره به این که آیت الله رئیسی، به دنبال تغییر با استفاده از توان داخلی است، اظهار داشت: معتقدیم باید کشور را از درون قوی کرده و با تعامل با سایر کشورها تکیه خویش را به داخل داشته باشیم و در این وضعیت بطور قطع روزهای خوشی پیش روی ما خواهد بود. همینطور باید خویش را از درون قوی کرده و به دنبال شناسایی توانمندی ها در داخل باشیم چون همه ما معتقد به ایران قوی هستیم و این امر محقق نخواهد شد مگر با نگاه به درون و جوانان کشور که ظرفیت بالایی برای پیشبرد اهداف نظام دارند.

دبیر شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت الله رئیسی در استان زنجان، در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به فاصله موجود بین دولت و مردم، خاطرنشان کرد: مدیران باید به دور از اشرافیت گرایی بین مردم رفته و با مشکلات آنها از نزدیک آشنا گردند و مشی آیت الله رئیسی هم در قوه قضائیه همین مورد بود و همه مشاهده نمودند که در دوران ریاست وی در این قوه مردم براحتی امکان دسترسی به ایشان را داشتند و خیلی از مشکلات سرمایه ‎گذاران هم به خاطر مردمی بودن وی برطرف شد که این موارد نقطه قوتی در مدیریت در کشور است.

این فعال سیاسی به لزوم مقابله و مبارزه با فساد در کشور برای از بین بردن خیلی از مشکلات اشاره نمود و خاطرنشان کرد: در کشور احتیاج به خشکاندن کانون های فساد داریم و باید بپذیریم که باید کانون های فساد خشکانده شود و یکی از رویکردهای آیت الله رئیسی در صورت انتخاب شدن بعنوان رئیس جمهور، توجه به این مورد خواهد بود. البته عملکرد وی در این بخش را نیز، در قوه قضائیه مشاهده می نماییم و نمونه عملکرد وی مقابله با فساد از درون قوه بود که بازخورد بسیار مطلوبی در جامعه داشت.

وی با تکیه بر این مورد که باید مردم برای حضور در پای صندوق های رای اقناع شوند و برنامه ها از جانب کاندیداها اعلام گردد، اضافه کرد: آیت الله رئیسی، برنامه متقنی در حوزه های مختلف عرضه کرده است و بطور قطع همه موارد با حضور در برنامه ها در فضای مجازی و در ستادها که با رعایت پروتکلهای بهداشتی خواهد بود، به سمع و نظر مردم خواهد رسید. البته مواردی این روزها در ارتباط با انتخابات مطرح می شود که این نکات باید مدنظر قرار گیرد؛ این که عنوان می شود شرایط با بیان نتیجه بررسی صلاحیت ها خاص است، باید عنوان کرد؛ این موارد در ادوار دیگر هم وجود داشت و نباید این وضعیت را خاص بدانیم. فقط باید تلاش ها در جهت حضور پررنگ مردم در پای صندوق های رای باشد. از همین تربیون هم اعلام می نماییم که تلاش دولت احتمالی آیت الله رئیسی، متفاوت عمل کردن و تغییر به سمت بهبود شرایط برپایه برنامه های اعلامی خواهد بود.

دبیر شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت الله رئیسی در استان زنجان، افزود: بطور قطع یکی از برنامه های دولت احتمالی آینده آیت الله رئیسی این خواهد بود که دست خویش را از جیب مردم بیرون آورده، در کنار آنها قرار گرفته و با مردم صادق خواهد بود. گفتمان وی عدالت با تاکید بر ایران قوی بوده و برنامه ها هم در این راستا تدوین شده است.

افشارچی، در پاسخ به سوالی در ارتباط با نگرانی ها در مورد سهم خواهی های احتمالی بعد از انتخاب آیت الله رئیسی بعنوان رئیس جمهور دولت سیزدهم، اظهار نمود: این نگرانی منطقی است ولی آنچه که باید به آن توجه داشته باشیم، روحیه وی در این رابطه است و بطور قطع شرایطی فراهم خواهد شد تا در صورت انتخاب آیت الله رئیسی از افراد توانمند در سطوح مدیریتی بهره برده شود.