ادعای خودسوزی مقابل بورس دروغ است

رئیس مرکز اطلاعات و اخبار امنیتی وزارت کشور با تصریح بر اینکه ویدئو انتشار یافته در فضای مجازی ناظر بر ادعای خودسوزی مقابل بورس دروغ است، اشاره کرد: بررسی ها بیان کننده آنست که این فیلم مربوط به زمان حال نیست و مربوط به مهر۹۸ و احیانا مربوط به یک بدهکار بانکی می شود.

به گزارش بهمن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ یک ویدئو کوتاه از خودسوزی یک فرد در شبکه های اجتماعی همچون در گروه های فعال درباب بورس در حال دست به دست شدن است و خیلی از کاربران از آن بعنوان فیلم “خودسوزی مقابل بورس” یاد می کنند.
صیدال فعال رئیس مرکز اطلاعات و اخبار امنیتی وزارت کشور، در این خصوص اظهار داشت: بررسی ها بیان کننده آنست که این فیلم مربوط به زمان حال نیست و مربوط به مهر۹۸ و احیانا مربوط به یک بدهکار بانکی می شود.
فعال اضافه کرد: مخاطبان فضای مجازی، اگر توجه نمایند، افراد حاضر در این ویدئو هیچ کدام دارای ماسک نمی باشند و مشخص است که فیلم مربوط به دوران ما قبل کرونا است.
وی اشاره کرد: بعلاوه برمبنای شرایط محیطی نمایش داده شده در این ویدئو کوتاه، روشن است که این اتفاق در مقابل بورس واقع نشده است و درخیابان جامی تهران تصویر برداری شده است.
رئیس مرکز اطلاعات و اخبار امنیتی وزارت کشور، اشاره کرد: البته بخش زیادی از شهروندان محترم حاضر در فضای مجازی، باتوجه به کثرت انتشار اخبار جعلی در این فضا، هر خبری که در فضای مجازی منتشر می شود را باور نمی کنند و حتما نسبت به صحت و سقم اخبار تحقیق می کنند.
فعال اشاره کرد: افرادی که مبادرت به شایعه پراکنی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می کنند، همچون مطابق با مواد ۷۴۴، ۷۴۵ و ۷۴۶ قانون مجازات اسلامی، پاسخگوی اقدامات خود خواهند بود.