هیات های ایران و آمریكا برای مشورت های داخلی از وین بازمی گردند

به گزارش بهمن یک مقام اتحادیه اروپا اعلام نمود که هیات های مذاکره کننده ایرانی و آمریکایی برای مشورت های داخلی درمورد چگونگی نجات توافق هسته ای ۲۰۱۵ به کشورشان بازمی گردند.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، به نقل از رویترز، یک مقام اروپایی روز جمعه اظهار داشت: فکر می کنم که دو هیات مربوطه به وطن شان بازمیگردند تا دستورالعمل های دقیق تری دریافت نمایند و سپس مذاکرات از سر گرفته می شوند. من از تاریخ این مسئله اطلاعی ندارم.
این مقام اروپایی افزود: ما با تصمیم غنی سازی ۶۰ درصدی طرف می باشیم. این مسئله مذاکرات را آسان تر نمی سازد.
بامدادان روز یکشنبه حادثه ای در قسمتی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز (مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن) رخ داد که بنا به شواهد و قرائن به احتمال زیاد رژیم صهیونیستی در آن دست داشته است.
در پی این حادثه، سید عباس عراقچی از شروع غنی سازی ۶۰ درصد اورانیوم در کشور آگاهی داد و در نامه ای به رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام نموده است که ایران غنی سازی ۶۰ درصدی را شروع می کند.
عراقچی همین طور اعلام نمود: یک هزار سانتریفیوژ دیگر با ۵۰ درصد ظرفیت بیشتر به ماشین های موجود در نطنز، علاوه بر جایگزینی ماشین های لطمه دیده، اضافه می شود.
پیتر استانو، سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا تصمیم ایران در خصوص غنی سازی ۶۰ درصدی از لحاظ “اشاعه هسته ای” را “بسیار نگران کننده” خواند.
ایشان سپس اظهارات خود ادعا نمود که تصمیم ایران “هیچ توجیه معتبر غیرنظامی” ندارد.