رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری مطرح كرد عقب ماندگی شهرها و روستاهای خوزستان در تأمین آب آشامیدنی و كشاورزی

بهمن: خوزستان رئیس مجمع نمایندگان چهار محال و بختیاری اظهار داشت: شهرها و روستاهای خوزستان در تأمین آب آشامیدنی و سپس تأمین آب کشاورزی گرفتار عقب ماندگی هستند؛ حدود ۶۲۰ روستا در خوزستان فاقد شبکه آب آشامیدنی هستند که باید با اولویت مسؤلان استانی و کشوری، این مسئله به سرعت حل شود.

حجت الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی در حاشیه نشستی که امروز (۲۰ فروردین ماه) با موضوعات انتقال آب، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، طرح بهشت آباد و طرح های آب و فاضلاب در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار نمود: جلسه ای که امروز برگزار شد در مورد ماموریتی بود که کمیسیون کشاورزی مجلس به کمیته آب کمیسیون داده بود تا با حضور در خوزستان، مسائل آب در شهرهای هفتکل، اندیکا، لالی و مسجدسلیمان بررسی شود.

به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: شهرها و روستاهای خوزستان در تأمین آب آشامیدنی و سپس تأمین آب کشاورزی گرفتار عقب ماندگی هستند؛ حدود ۶۲۰ روستا در خوزستان فاقد شبکه آب آشامیدنی هستند که باید با اولویت مسؤلان استانی و کشوری، این مسئله به سرعت حل شود.

رئیس مجمع نمایندگان چهار محال و بختیاری اظهار داشت: بعد از ۴۲ سال، قابل پذیرش نمی باشد که بگویم برای تأمین آب آشامیدنی روستاها کاری انجام نداده ایم.

جعفری بروجنی در مورد طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری اضافه کرد: فاز اول این طرح در خوزستان انجام شده اما کامل نبوده است و فاز دوم آن هم اجرایی نشده است. در تخصیص آب برای ۲۵۰ هزار هکتار باقی مانده مشکلی وجود ندارد اما در اجرا نتوانسته اند موفق عمل کنند.

وی اظهار داشت: اشکالاتی در حوزه وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری وجود داشته و کم کاری هایی رخ داده است.

رئیس مجمع نمایندگان چهار محال و بختیاری با اشاره به اینکه کمتر از نصف طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری اجرایی شده است، اظهار داشت: این طرح اگر کامل اجرایی شود، انقلابی در حوزه کشاورزی خوزستان بوجود می آورد.