یك مقام آمریكایی: اسرائیل مسئول حمله به كشتی ایرانی در دریای سرخ بوده است

یک مقام آمریکایی به روزنامه نیویورک تایمز اظهار داشت که رژیم صهیونیستی مسئول حمله انجام شده به کشتی ایرانی در دریای سرخ است.
به گزارش بهمن به نقل از پایگاه خبری هیل، حمله روز سه شنبه به کشتی ایرانی در دریای سرخ در نخستین روز مذاکرات از سر گرفته شده وین در امتداد احیای توافق هسته ای انجام شد که انریکه مورا دیپلمات اروپایی و رئیس جلسه کمیسیون مشترک برجام، آنرا مذاکراتی «سازنده» خواند.
یک مقام آمریکایی که می خواست نامش فاش نشود، در گفت و گو با نیویورک تایمز در این زمینه اظهار داشت که رژیم صهیونیستی آمریکا را در جریان حمله به این کشتی گذاشته بود.
این مقام آمریکایی اظهار داشت که رژیم صهیونیستی این حمله را حمله ای تلافی جویانه بعد از آن چه حمله های اخیر نیروهای نظامی ایران به کشتی های این رژیم خوانده، نامیده است.
بر طبق این گزارش، اظهارات این مقام آمریکایی در پی این مطرح می شود که برخی منابع سه شنبه شب اعلام نمودند که سانحه ای برای کشتی ایرانی «ایران ساویز» ناشی از انفجار مین های چسبان در بدنه کشتی رخ داده است. هنوز منابع رسمی در این خصوص اظهار نظر نکرده اند.
کشتی ایرانی ساویز در چند سال قبل در دریای سرخ بمنظور پشتیبانی از تکاورهای ایرانی که به ماموریت اسکورت شناورهای تجاری اعزام می شوند مستقر بوده است.
علاوه بر این، فرمانده جسیکا ال. مک نالتی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در اطلاعیه ای به هیل درباره کشتی هدف قرار گرفته ایرانی در دریای سرخ اظهار داشت که آمریکا از از گزارش رسانه ها درباره اتفاقی که برای کشتی ساویز افتاده است آگاه است.
مک نالتی در این زمینه اظهار داشت: ما تصدیق می نماییم که هیچ نیروی آمریکایی در این حادثه دست نداشته است. ما هیچ اطلاعات بیشتری برای ارائه دراین زمینه نداریم.