تبریك باقری كنی به تیم والیبال بانوان مهاجر افغان

به گزارش بهمن دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، قهرمانی ˮتیم والیبال آریاناˮ را به بانوان ورزشکار مهاجر افغان مقیم ایران تبریک گفت.

به گزارش بهمن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، علی باقری کنی، دبیر ستاد حقوق بشر ایران و معاون بین الملل قوه قضاییه، در صفحه شخصی خود در توییتر ضمن اشاره به قهرمانی تیم والیبال بانوان مهاجر افغان مقیم ایران، نوشت: «از موفقیت و سربلندی بانوان “تیم والیبال آریانا” شادمان و خرسندیم؛ قامت برافراشتن این بانوان، نماد بارزی از توانمندی زنان افغانستانی است. ایران افتخار می کند که میزبان مهاجران و زمینه ساز رشد و شکوفایی آینده سازان همسایه شرقی، افغانستان باشد.»

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، تیم والیبال زنان مهاجر افغان در ایران یکی از تیم های قدرتمند حاضر در مسابقات جام قهرمانی والیبال زنان در افغانستان بود که این تیم موفق شد در دیدار نهایی از سد حریف هراتی خود بگذرد و به جام قهرمانی برسد.

فدراسیون والیبال ایران، تیم بانوان مهاجر افغان در ایران به نام «آریانا» را سال قبل تشکیل داد که با همکاری مربیان بومی ایرانی، استعدادیابی در میان بانوان والیبالیست مهاجر افغانستانی مقیم ایران انجام شد و نفرات برتر پس از شرکت در اردوی آماده سازی، تیم منتخب را تشکیل دادند.

تعداد مهاجران افغان در ایران بین ۳ تا ۳.۵ میلیون نفر اعلام شده و به قول سازمان های بین المللی جمهوری اسلامی ایران خدمات منحصر بفردی را به مهاجران عرضه می کند؛ برای مثال ایران یکی از معدود کشورهایی است که بیمه درمانی جامعی را برای مهاجران همچون شهروندان خود فراهم نموده است.

منبع: