در ارتباط ویدئو كنفرانسی با ۷ مركز خدمات و تولید در حوزه نیرو و انرژی روحانی: قدرت تولید و انتقال فراورده های نفتی را داریم

بهمن: رئیس جمهور در ارتباط ویدئوکنفرانسی با ۷ مرکز خدمات و تولید انرژی زیرمجموعه وزارت خانه های نیرو و نفت، با تبریک عید نوروز از زحمات و کوشش های شبانه روزی کارکنان این مراکز در ارائه خدمت به مردم کشور قدردانی کرد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه و در چهارمین روز از سال ۱۴۰۰، در ارتباط تصویری با مرکز هماهنگی و کنترل آب تهران، نیروگاه شهید سلیمی نکاء، سد و نیروگاه کرخه و مرکز آب شیرین کن بندرعباس از مراکز زیرمجموعه وزارت نیرو و همین طور مرکز کنترل و مدیریت گاز کشور، خط لوله انتقال نفت خام گوره- جاسک و انبار نفت ری از زیرمجموعه های وزارت نفت در جریان کارهای این مراکز و روند تولید، انتقال و توزیع آب، برق، گاز و نفت به سراسر کشور قرار گرفت.
رئیس جمهور در این ارتباط تصویری در گفت و گو با مدیران عامل مراکز مذکور با قدردانی از خدمات بزرگ و شبانه روزی آنان در ارائه خدمات به مردم، گفت: در دولت تدبیر و امید و در طول هفت سال قبل کوشش های بسیار زیادی برای تامین آب پایدار سالم، آب روستایی، تصفیه خانه ها و فاضلاب انجام شده است که با گذشته قابل مقایسه نیست.
روحانی با اشاره به اهمیت سد کرخه در تامین آب، برق و کنترل سیلاب ها گفت: بدون تردید اگر این سدها نبود، با سیلاب عظیمی که سال ۹۸ در خوزستان جاری شد معلوم نبود که این منطقه چه وضعیتی پیدا می کرد. سد کرخه همچون سدهایی است که ضمن حفظ پایداری زمین زراعی و حیات مردم خوزستان در مقابل سیلاب ها، در تامین آب و برق مردم منطقه نیز نقش مهمی داشته است.
رئیس جمهور با اشاره به اهمیت مرکز آب شیرین کن بندرعباس و توجه دولت به توسعه اینگونه مراکز گفت: شاید برای احیای مناطق جنوب و شرق کشور چاره ای جز اتکا به نمک زدایی آب دریا نداشته باشیم، دولت اقدامات مهمی را در این خصوص برای تامین آب شرب مردم در دستور کار خود قرار داده است و با جدیت آنرا دنبال می کند.
روحانی همین طور در ارتباط تصویری با مرکز کنترل و مدیریت گاز کشور با اشاره به اقدامات دولت در زمینه گازرسانی به مناطق مختلف کشور، اظهار داشت: شرکت ملی گاز در طول هفت سال قبل اقدامات بسیار بزرگی در حوزه گازرسانی انجام داده است و با این اقدامات، گازرسانی به روستاها از ۱۴هزار به بیش از ۳۲ هزار روستا افزایش یافته است ضمن اینکه در این دوره همین طور توانستیم به منطقه سیستان و بلوچستان گازرسانی انجام دهیم.
رئیس جمهور صرفه جویی در مصرف گاز را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: روزانه بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز تولید می نماییم که اگر ۳۰ درصد در مصرف آن صرفه جویی نماییم، می توانیم رقمی حدود ۱۰۰ میلیارد مترمکعب گاز در سال صادر نماییم.
دکتر روحانی همین طور در ارتباط تصویری با انبار نفت ری، با قدردانی از وزارت نفت، اظهار داشت: امروز با اقدامات بسیار بزرگی که در مجموعه وزارت نفت انجام شده است در بنزین و گازوئیل به خودکفایی رسیده ایم در صورتیکه هشت سال پیش نیازمند واردات بنزین و حتی گازوئیل بودیم. امروز همین طور به اندازه کافی قدرت تولید و انتقال فراورده های نفتی را داریم.
رئیس جمهور در هفتمین ارتباط تصویری خود، طرح انتقال نفت خام گوره- جاسک را از طرح های کم نظیر در تاریخ کشور توصیف کرد و اظهار داشت: این طرح برای استقلال کشور از اهمیتی بسیار بالا و راهبردی برخوردارست و به مفهوم واقعی کلمه برای استقلال کشور حائز اهمیت می باشد.
روحانی افزود: سال قبل سال جهش تولید در تامین و تولید نیازمندی های این خط انتقال بزرگ در داخل کشور بود و اینکه در زمان جنگ اقتصادی موفق شدیم هزار کیلومتر خط لوله انتقال را راه اندازی نماییم اقدام بسیار باارزش و عظیمی شمرده می شود.
در ارتباط های ویدئوکنفرانسی امروز رئیس جمهوری، مدیران عامل مراکز خدمات و تولید نیرو و انرژی گزارشی از ظرفیت ها و پروسه تولید، انتقال و توزیع آب، برق، گاز و پخش فراورده های نفتی در سراسر کشور ارائه کردند.
مدیرعامل آبفای هرمزگان در این ارتباط تصویری با اشاره به اقدامات انجام شده در راه اندازی سایت های نمک زدایی و آب شیرین کن ها اظهار داشت: در ابتدای دولت تدبیر و امید فقط ۲۴ سایت نمک زدایی در کشور وجود داشت اما امروز حدود ۹۶ سایت نمک زدایی فعال می باشند و بطور شبانه روزی پروسه تامین آب را انجام می دهند و بواسطه اقداماتی که انجام شده مناطق مختلفی از جنوب کشور همچون منطقه بشاگرد از آب شیرین استفاده می نمایند.
معاون عملیات مرکز کنترل و مدیریت گاز نیز در این ارتباط تصویری با اشاره به توسعه و افزایش گازرسانی در طول هشت سال گذشته، گفت: سال قبل با وجود فشار تحریم ها شاهد رشد و توسعه مجموعه گاز کشور بودیم و تولید گاز شیرین بیش از ۶ درصد و معادل ۱۵میلیارد مترمکعب افزایش داشته است.
مدیرعامل شرکت پخش فراورده های نفتی نیز در این گفتگوی تصویری با اشاره به اینکه در سال قبل بطور متوسط مصرف بنزین روزانه ۷۵ میلیون لیتر بوده است، اظهار داشت: باتوجه به تولید روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در کشور، هیچ نوع بی نظمی و مشکلی در روند تامین، انتقال و توزیع فراورده های نفتی همچون بنزین در کشور وجود ندارد و در این بخش کاملا خودکفا هستیم، ضمن اینکه قادر به تامین نیازهای خود هستیم، صادرات نیز داریم.
مدیرعامل مهندسی و توسعه نفت نیز در گزارش خود با اشاره به اقدامات انجام شده در خط لوله انتقال نفت خام گوره- جاسک، اظهار داشت: سال قبل با اتکا به توان داخلی توانستیم مشکل موجود در تولید لوله مورد نیاز در این خط لوله را برطرف کرده و با این کار سرعت و روند انتقال تسریع شده است.

منبع: