از سوی انگلیس و آمریكا؛ چند شركت در رابطه با ارتش میانمار تحریم شدند

انگلیس و آمریکا امروز اعلام نمودند که چند شرکت در رابطه با ارتش میانمار را تحریم کرده اند.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، انگلیس و آمریکا امروز پنجشنبه اعلام نمودند که چند شرکت در رابطه با ارتش میانمار را در فهرست تحریمی خود قرار داده اند.
«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس با انتشار اطلاعیه ای در این خصوص اعلام نمود: تحریم های امروز منافع مالی ارتش میانمار را هدف قرار داده و به تقلیل منابع مالی مورد استفاده در کارزار سرکوب غیرنظامیان توسط آنها کمک خواهدنمود.

همزمان، وزارت خزانه داری آمریکا نیز با انتشار اطلاعیه ای در وبگاه این نهاد اعلام نمود که تحریم هایی را مقابل دو شرکت Economic Holdings Public Company Ltd (MEHL) و Myanmar Economic Corporation Ltd (MEC) که در رابطه با ارتش میانمار هستند، وضع کرده است.
اقدامات نمایشی و تحریم های عوام فریبانه اعمال شده از طرف لندن و واشنگتن مقابل ارتش میانمار در حالی رسانه ای شده است که در سال ۲۰۱۷ میلادی و حین قتل و عام مسلمانان روهینگیا در این کشور، آمریکا و انگلیس کوچک ترین واکنشی به آن نشان ندادند.
ارتش میانمار روز یکم فوریه با انجام یک کودتای نظامی «آنگ سان سوچی» رهبر حزب حاکم این کشور را از قدرت خلع و با تشکیل یک شورای نظامی اداره امور این کشور آسیایی را در دست گرفت.
به گزارش بهمن به نقل از مهر، کشتار و سرکوب مردم میانمار در حالی به انجام می رسد که این کشور در سالهای گذشته شاهد حمایت گسترده از آوارگی میلیونی و کشتار هرازان نفر از مردم مسلمان ایالت راخین واقع در شمال غربی میانمار بود.
رازقه کوماراسوامی عضو کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد در امور میانمار پیش تر در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اعلام نمود: ارتش میانمار به کودکان راخینی (مسلمانان روهینگیا) ظلم و ستم کرد؛ برخی آنها را از خانواده جدا کردند و بسیاری را نیز زنده زنده در آتش سوزاندند. طبق گزارش کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد در امور میانمار در سپتامبر ۲۰۱۸، نقض گسترده حقوق مسلمانان و دیگر اقلیت های این منطقه انجام گرفته است. شواهدی دال بر ارتکاب جرایم جنگی نیز وجود دارد. ما در زمینه حقوق بشر فعالیت داریم و نمی توانیم مجرمان را مجازات نماییم. نام ۶ ژنرال که در نسل کشی مسلمانان راخین نقش داشتند را گزارش کردیم. در خلال تحقیقات خود در میانمار به اطلاعاتی بسیار تکان دهنده دست یافتیم؛ همچون خشونت مقابل مردان جوان و ظلم و تجاوز جنسی در بازداشتگاه ها؛ ارتش میانمار مقابل کودکان نیز اقدامات وحشیانه ای انجام داد. باید گزارشی که در مورد جنایات و ظلم ارتش میانمار مقابل مسلمانان راخین آماده کرده ایم، توسط دادگاه هایی که دارای صلاحیت محاکمه جهانی هستند و دادگاه بین المللی کیفری مورد رسیدگی قرار گیرد.
گفتنی است ارتش میانمار در ۲۵ آگوست ۲۰۱۷ حملات خود به منطقه راخین را شروع کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی راخینی جان باخته و حدود ۳۵۰ روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شد.
طبق آخرین گزارش سازمان ملل، شمار مسلمانانی که از ۲۵ آگوست ۲۰۱۷ به این سو از خشونت های ارتش میانمار و بودائیان افراطی گریخته و به اردوگاه ها و اقامتگاه های موقت در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه برده اند به بیش از ۷۲۵ هزار نفر که ۶۰ درصد آنها را کودکان می سازند، رسیده است.
از سال ۱۹۷۰ تا حالا ۸۴ درصد از جمعیت ۲ میلیونی مسلمانان راخین به دنبال خشونت های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای اطراف گریخته اند. سازمان ملل متحد و تشکیلات بین المللی مدافع حقوق بشر خشونت مقابل مسلمانان راخین در میانمار را «پاکسازی قومی» و «نسل کشی» توصیف می کنند.