طی دیداری صورت گرفت؛ توافق آمریكا و ژاپن درباره همكاری ضد چین

وزرای دفاع آمریکا و ژاپن در جریان دیدار هفته گذشته خود، بر سر همکاری دوجانبه در صورت درگیری نظامی احتمالی میان چین و تایوان به توافق رسیدند.

به گزارش بهمن به نقل از رویترز، وزرای دفاع آمریکا و ژاپن در دیدار هفته گذشته خود در مورد همکاری نزدیک بر سر مسئله نزاع نظامی احتمالی میان چین و تایوان به توافق رسیدند.
در همین حال، خبرگزاری کیودو ژاپن بدون اشاره به جزئیات جلسه مشترک میان وزرای دفاع آمریکا و ژاپن و برنامه دو طرف برای نحوه همکاری در مورد مسائل مذکور، پرداختن دو طرف به این مورد را تایید کرده است.
این دیدار در جریان سفر هفته گذشته وزرای دفاع و خارجه آمریکا به شرق آسیا انجام شده که «آنتونی بلینکن» هدف آنرا رایزنی با متحدین واشنگتن در شرق آسیا و افزایش همکاریهای دوجانبه بر مبنای رویکرد دولت بایدن در آسیا توصیف کرده بود.
لازم به ذکر است چین، تایوان را بخشی از سرزمین خود دانسته و همواره مخالفت خویش را با کارشکنی های آمریکا ضد سیاست «چین واحد» اعلام نموده است. با این وجود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در جریان دیدار مشترک خود با اعضای کمیته روابط خارجی سنا، در اقدامی بی سابقه، از تایوان بعنوان یک کشور نام برده که منجر به خشم مقام های چینی شد.

منبع: