منابع لبنانی اعلام كردند؛ تداوم ناآرامی های در لبنان

بهمن: لبنان روزهای ناآرامی را سپری می کند و امروز چهارشنبه هم معترضان برخی راهها را در مناطقی از لبنان در اعتراض به اوضاع معیشی نابسامان و افزایش قیمت دلار، بستند.

به گزارش بهمن به نقل از رای الیوم، لبنان روزهای ناآرامی را سپری می کند و امروز چهارشنبه هم معترضان برخی راهها را در مناطقی از لبنان در اعتراض به اوضاع معیشی نابسامان و افزایش قیمت دلار، بستند.
خبرنگار المیادین گزارش داد: معترضان به دنبال حمله به ساختمان وزارت اقتصاد در بیروت برآمدند و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.
این همزمان با درخواست ها برای برگزاری تظاهرات روز خشم امروز و برگزاری تظاهرات است.
بر اساس این گزارش؛ برخی مغازها بسته هستند و صف طولانی در مقابل پمپ بنزین ها که خیلی از آنها کار نمی کنند، به وجود آمده است.
اعتراضات در مناطق مختلف این کشور به جهت اوضاع معیشتی نابسامان و افزایش نرخ دلار در مقابل لیره لبنان است.
کلاف سردرگم مشکلات سیاسی و اختلاف های احزاب لبنانی مدت ها است که پیچیده شده و تا حالا با وجود رایزنی های داخلی نتیجه ای برای تشکیل دولت جدید حاصل نشده است. همین مورد سبب شده نگاه برخی طرف ها در لبنان معطوف به امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه شود تا شاید وی با ابتکار عمل، راهکاری برای حل این بحران عرضه نماید.
این در حالی است که کوشش های قبلی ماکرون بعد از انفجار بیروت برای متقاعد کردن نیروهای سیاسی لبنان به تشکیل دولتی که قادر به انجام اصلاحات سیاسی و اقتصادی باشد، نتیجه بخش نبوده است.
مشکل اساسی لبنان دخالت های آمریکا در امور این کشور و پیروی عربستان و برخی کشورهای اروپایی و منطقه، از سیاست واشنگتن است، به این معنا که اگر توطئه ها و تحریم های آمریکا مقابل لبنان که در راه تامین منافع رژیم صهیونیستی می باشد، کم شود، مشکلات لبنان نیز بطور خودکار کاهش خواهد یافت.

منبع: