فوزی برهوم: جنبش حماس از تشكیل دادگاه انتخابات استقبال می كند

به گزارش بهمن سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی اعلام نمود که جنبش متبوعش از تشکیل دادگاه انتخابات استقبال می کند.

به گزارش بهمن به نقل از فلسطین الیوم، «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس از صدور دستور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای تشکیل دادگاه انتخابات استقبال کرد و آنرا گامی مهم در راه اجرای بندهای تفاهمات حاصل شده در گفتگوهای قاهره دانست.
بر اساس این گزارش، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس خاطرنشان کرد که در جهت اجرای توافق قاهره، باید اقدامات عملی بیشتری بخصوص در زمینه آزادی های عمومی انجام گیرد. برهوم اظهار داشت که باید فضایی از اعتماد و اطمینان نزد شهروندان ایجاد شود تا آنها بدون هرگونه ترس و فشار، مشارکتی فعال و پررنگ در انتخابات داشته باشند.
پیشتر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دستور تشکیل دادگاه انتخابات به ریاست ایمان ناصرالدین قاضی دادگاه عالی فلسطین را صادر کرد. ۸ قاضی دیگر از کرانه باختری و نوار غزه به نامهای فایز حسین حماد، محمود نمر ابو حصیره، باسم عبدالرزاق ابو خصیب، فطین عبدالعزیز سیف، محمد سلیمان دحدوح، ممدوح علیان جبر، مونس غسان ابو زینه و نادر عبدالجواد ابو عیشه از دیگر اعضای این دادگاه هستند.
تشکیل دادگاه انتخابات بنابر توافق گروه های فلسطینی در نشست اخیر خود در قاهره صورت می گیرد. این دادگاه مسئول رسیدگی به تمامی امور در ارتباط با انتخابات و نتایج آن است.