ظریف در گفتگو با المنار: تسلیحات هسته ای برای امنیت جهانی مخرب است

به گزارش بهمن محمد جواد ظریف در جریان گفتگو با شبکه المنار لبنان تاکید کرد: تسلیحات هسته ای نه فقط مؤلفه ای برای تامین امنیت محسوب نمی گردد، بلکه برای امنیت جهانی نیز مخرّب است.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با شبکه لبنانی «المنار» با اشاره به نرمال سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: همسایگان ما اشتباه می کنند و اشتباه آنها این است که با نرمال سازی روابطشان با تل آویو، این اجازه را به اسرائیل دادند تا درگیری را به سرزمین شان بکشاند.
بر اساس این گزارش، ظریف اضافه کرد: این بدان معناست که اسرائیل امنیت کشورهای منطقه را با مخاطره مواجه می سازد و این امنیت را از بین می برد. اسرائیل از عادی سازان روابط دفاع نخواهد کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤالی پیرامون حمله نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران اضافه کرد: اگر اسرائیل دست به حمله مقابل ایران بزند، در حقیقت دست به خودکشی زده است.
ظریف در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ یمن توسط عربستان سعودی نیز اشاره نمود و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران خواهان اختتام جنگ در یمن و برقراری صلح و ثبات در این کشور است. درحالی که عربستان گمان می کرد ظرف ۳ هفته می تواند در یمن پیروز شود، اما حالا بعد از ۶ سال هیچ پیروزی در این جنگ به دست نیاورده است.
وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: ما به جو بایدن هشدار می دهیم که سیاستهایی را مشابه سیاست ترامپ در قبال ایران در پیش نگیرد، چونکه تجربه ثابت کرده است که چنین سیاستهایی نتیجه ای در بر نخواهند داشت.
ظریف تصریح کرد: برای ایران پذیرفتنی نیست که کشور جدیدی به ترکیب ۱+۵ اضافه شود. وی با اشاره به تحولات سوریه نیز اظهار داشت: سیاست پشتیبانی از تکفیریها در سوریه توسط اسرائیل بی پاسخ نخواهد ماند.
وی درباب لبنان و تحولات مربوط به این کشور نیز گفت: ایران در کنار ملت لبنان و مقاومت این کشور ایستاده است. آمریکا مانع از کمک های ایران به لبنان بعد از انفجار مهیب بندر بیروت شد.

منبع: