ظفرقندی: آنچه مهمست دولت منتخب جوانان و متكی به عامه مردم است

دبیرکل انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران اظهار داشت: بااینکه نفس انتخابات در دموکراسی اهمیت دارد ولی مشارکت و حضور مردم در انتخابات مهم می باشد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، محمدرضا ظفرقندی در مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین مجمع سالیانه انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران که بصورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: حدود ۳۰ سال از تاسیس انجمن اسلامی جامعه پزشکی می گذرد. این انجمن در تمام سالها در کنار مردم بوده و در فراز و نشیب های سیاسی و در ازمون های سخت همیشه برای اصلاح امور گام برداشته است.
وی تصریح کرد: در سالی که گذشت طوفان کرونا صدها هزار انسان را به کام مرگ کشید. نحوه مقابله در کشورهای مختلف نمونه ای از احترام به حقوق مردم در آن کشورها بوده است. توجه به عواقب اجتماعی و فرهنگی و اسیب های روانی این بحران از با اهمیت ترین امور آنست و طولانی شدن این بحران سبب آینده ای ناخوش برای جامعه شده است پس قطع این بیماری بوسیله واکسن برای همه باید میسر شود و باید فارغ از مسایل سیاسی و ایدیولوژیک از طرف مسولان در اختیار همه قرار گیرد. پانادومی کرونا به مرزها و سیاست ها احنرام نمی گذارد.

وی افزود: از جامعه سلامت که قریب ۳۰۰ شهید و هزاران مبتلا داشته اند و در این راه کوشش های زیادی را داشته اند تشکر می کنم.

وی با یادآوری اینکه انتخابات مجلس یازدهم و حضور کمرنگ مردم هشدار جدی و آثار مخربی را داشت اظهار داشت: گسست نسلی و بحران اعتماد، بزرگترین بحران امروز کشور است. امروز طرح دولت جوان چاره کار نیست انچه مهمست دولت منتخب جوانان و متکی به عامه مردم است.
وی یاداور شد: ماندگاری درخشان و یاد نیک دولت دکتر مصدق و محمدخاتمی بخاطر اتکا به ارای مردم و جوانان مرز و بوم بوده است. بعضی دولت خاتمی را فقط در ابعاد سیاسی ارزیابی می کنند ولی دولت خاتمی علاوه بر ابعاد سیاسی در بعد اقتصاد و رفاه ملت بی نظیر بوده و نباید در دولت ایشان به این مهم بی تومه شد که رشد اقتصادی به ۷ درصد رسید و سالی ۷۰۰ هزار اشتغال به وجود آمد و و دلار به ۷۵۰ رسید و مهمترینش این بود که فاصله طبقاتی به حداقل خودش رسید که بی سابقه است.
وی افزود: نیاز ملت ایران گسترش عدالت و رفع فقر و ایجاد رفاه و در خور شان ایرانیان است. پیشنیاز اقتصادی ایجاد صلح و ارامش است. حرکت و دادن شعارهای انقلابی به مفهوم زیر و رو کردن _ پس از ۴۰ سال این زیر و رو کردن _ معنا ندارد و بعداز ۴۲ سال از انقلاب باید به پرهیز از تندروی ها پرداخت؛ پس تعامل مثبت با کشورهای منطقه و جهان لازم است.
ظفرقندی افزود: نمی توانیم بدون توجه به مسایل سیاست خارجی بگوییم ترامپ و بایدن باشد تفاوتی ندارد بلکه مسایل را باید با مدلهای علمی تنظیم نماییم. بااینکه نفس انتخابات در دموکراسی اهمیت دارد ولی مشارکت و حضور مردم در انتخابات مهم می باشد. حلقه تنگ نظارت استصوابی و دولت پنهان در انتخابات سبب خروج صاحب نظران از چرخه انتخابات است. عدم اصلاح چرخه معیوب که سالها به ان اشاره شده ره به ناکجااباد است.
وی اشاره کرد: آینده کشور در گروی اصلاح شرایط موجود و توجه به خواسته های مردم است. اصلاح ساختار و بازبینی قانون اساسی نیاز قطعی امروز است. تجربه های تاریخی نشان داده که خیلی زود دیر می شود و مهاجرت جوانان و نخبگان را داریم و متاسفانه نیروی انسانی باارزش پزشکی خیلی از رشته های دستیاری بدون داوطلب مانده است.
وی در آخر اظهار داشت: در ۱۰ سال اخیر همیشه گفته ایم و باز هم می گوییم باشد که شنیده شود حصر غیر قانونی و بدون توجه به اصول و قواعد انسانی وقضایی خانم رهنورد و جناب مهندس موسوی و کروبی از مصادیق بارز نقض قانون اساسی و حقوق شهروندی است و هرگونه تاخیر در لغو این حصر جز استمرار و تشدید خسارات ملی و کاهش سرمایه اجتماعی بهره ای ندارد و به این حصر اختتام دهید.
پس از اختتام صحبت های ظفرقندی پیام سیدمحمدخاتمی برای انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران پخش گردید.

منبع: