بیست و هشتمین مجمع سالیانه انجمن اسلامی جامعه پزشكی ایران، رمضان زاده: اصلاح طلبان بدون كاندیدای مشخص برنامه های انتخاباتی شان را اعلام كنند

به گزارش بهمن یک فعال سیاسی اظهار داشت:   برای نخستین بار باید اصلاح طلبان بدون کاندیدای مشخص برنامه های سیاسی و اجتماعی خویش را معرفی کنند و مهم نیست در انتخابات برنده شویم یا نه.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، عبدالله رمضان زاده در بیست و هشتمین مجمع سالیانه انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران که به صورت مجازی با مبحث انتخابات ۱۴۰۰ و چالش های کنونی برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات چقدر می تواند در رفع چالش های اجتماعی و سیاسی موثر باشد؟ رفع این چالش ها بیشتر از قوه مجریه می طلبد و هماهنگی بالاتر از قوه مجریه لازم دارد.
وی ادامه داد: بعضی از دوستان مطرح کرده اند ما برای حل مشکلات کشور احتیاج به نیروی اقتدارگرا داریم. بنظرم ما ظاهرا دو دوره اقتدارگرایی در خلال ۴۰ سال قبل به طور کامل و نیمه کامل را در کشور تجربه کردیم. یک دوره پس از جنگ آغاز شد و در دوره دوم ریاست جمهوری هاشمی به نهایت خود رسید و یک دوره هم هشت سال ریاست جمهوری احمدی نژاد بود که ما در این دو دوره نظام را یکدست کردیم و طبق اصول اقتداگرایی به اداره امور پرداختیم و در انتهای هر دو دوره وضع سیاست خارجی بهم ریخت و تورم افسارگسیخته و نارضایتی به حداکثر رسید و شاهد اعتراضی های مردمی بودیم.
وی خاطرنشان کرد: در یک دوره هشت ساله خاتمی وضعیت اقتصادی بهتر شد نه ایده ال و در انتهای دوره تورم کنترل شد و سیاست خارجی در تعامل بیشتر با دنیا بود بنابراین کشور ما پذیرای نظام اقتدارگرا نیست و باید دنبال شیوه های دمکراتیک و نیمه دموکراتیک برای اداره کشور باشیم.
وی یادآورشد: اگر انتخاب رئیس جمهوری فرقی ندارد چرا در آخر دوره خاتمی، گفتگوی تمدن ها را داشتیم و تعامل با دنیا به نهایت رسید؟ بنابراین رئیس جمهور بی نقش نیست. ساختارها بسیار موثرند و نقش کارگزار ندیدن به معنای این است که عامل اجتماعی در عملیاتی کردن خواست جامعه را نادیده بگیریم.
وی ادامه داد: پس از دولت خاتمی، عملکرد جبهه مقابل را داشتیم و آنها شناختشان کامل تر شد و نتیجه آن این شد که آنها در انتخابات موفق شدند و ۸ سال ریاست جمهوری احمدی نژاد را شاهد بودیم بنابراین ما اشتباه می نماییم خواست اکثریت جامعه را با خواست خود یکی می دانیم. جامعه دنبال تحقق زندگی مطلوب خودش است و ما دنبال این هستیم که دموکراسی پیاده می شود یا خیر؟

او در آخر اظهار داشت: ما باید برنامه هایمان را اعلام نماییم و برای نخستین بار اصلاح طلبان بدون کاندیدای مشخص برنامه های سیاسی و اجتماعی خویش را معرفی کنند و مهم نیست در انتخابات برنده شویم یا نشویم. اگر شرایط تغییر کند و آزادی برای همه باشد می توان راجع به اینکه چه کسی کاندیدا می شود فکر کرد.

منبع: