دبیرخانه دائمی هیات مركزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی تشكیل شد

با انتصاب دبیر اجرائی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی، دبیرخانه دائمی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مجلس فعالیت خودرا شروع کرد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، طبق تبصره یک ماده ۶۳ قانون تشکیل شوراهای اسلامی مورخ ۲۰ تیر ۱۳۹۶؛ در ششمین دوره، حسین بحیرایی بعنوان دبیر اجرائی هیات مرکزی نظارت منصوب گردید و با انتصاب وی و سه معاونت مالی و پشتیبانی؛ معاونت ارتباطات و روابط عمومی و معاونت و حقوقی و آموزشی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور دبیرخانه این دوره فعالیت خودرا شروع کرد.
اسلام حسین زاده بعنوان معاون مالی و پشتیبانی، مرتضی جلیل زاده بعنوان معاون حقوقی و آموزشی و مرتضی نصیری بعنوان معاون ارتباطات و روابط عمومی دبیرخانه هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور معرفی گشتند. این معاونان در دوره چهارم و پنجم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز این مسئولیت ها را برعهده داشتند.
نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی برعهده مجلس شورای اسلامی است و پنج نفر از نمایندگان مجلس برای هیات مرکزی نظارت انتخاب می شوند. اعضای هیات مرکزی نظارت با مشورت مجمع نمایندگان استانها برای هر استان سه نماینده مجلس را برای نظارت در استان تعیین و این سه نفر در استانها برای هر شهرستان و هر بخش پنج نفر را انتخاب می کنند.
ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی کشور خرداد ماه؛ سال ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.