معاون اول رئیس جمهور: رمز استمرار انقلاب اسلامی ایستادگی و وحدت كلمه است

به گزارش بهمن جلسه دیدار اعضای فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی با معاون اول رئیس عصر امروز(دوشنبه) برگزار گردید.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری در این نشست با تاکید بر اهمیت استان های مرزی بخصوص در دوران سخت تحریم ها اظهار داشت: با وجود محدودیت های ناشی از تحریم ها، بخش زیادی از صادرات و واردات کالاهای مورد نیاز مردم از راه استان های مرزی صورت گرفت و بیشتر از پیش مشخص شد که استان های مرزی چه ظرفیت و امتیاز بزرگی برای کشور هستند.
معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: تصور آمریکایی ها این بود که با اعمال تحریم های ظالمانه و ممانعت از فروش نفت، می توانند شاهرگ اصلی اقتصادی کشور را قطع کنند و سبب فروپاشی اقتصاد کشور شوند اما با اتکا به ظرفیت های داخلی نظیر استان های مرزی، خواسته های آمریکایی ها محقق نشد.
جهانگیری با تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی، ایستادگی و رهبری امام خمینی(ره)، مقاومت مردم و وحدت کلمه بود و امروز هم رمز استمرار انقلاب اسلامی، ایستادگی و وحدت کلمه است که همه باید به آن پایبند باشیم.
معاون اول رئیس جمهور ایجاد فراکسیون مرزنشینان در مجلس شورای اسلامی را ابتکاری مثبت در جهت حل مشکلات مرزهای کشور و توجه به مسایل معیشتی مرزنشیان توصیف کرد و اضافه کرد: دولت از همکاری با این فراکسیون در جهت حل مسایل و مشکلات مرزهای کشور و هم رفع مسائل مرزنشینان استقبال می کند.
جهانگیری اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با ۱۵ کشور مرز مشترک دارد و صرف نظر از برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس که مرتکب اشتباهاتی شدند و برای خود و مردمشان بدنامی و روسیاهی در تاریخ بوجود آورده اند، سایر کشورهای همسایه روابط صمیمانه و سازنده ای با ایران دارند.
معاون اول رئیس جمهور افزود: باید تلاش نماییم روابط مان را با کشورهای همسایه بخصوص در حوزه اقتصادی روز به روز گسترده تر نماییم که البته در این حوزه وزارت صنعت معدن و تجارت هدف گذاری مناسبی انجام داده و بر طبق این هدفگذاری حجم مبادلات تجاری با این کشورها طی سالهای آتی دو برابر خواهد شد.
جهانگیری با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح نقش موثر و تعیین کننده ای در امنیت مرزهای کشور دارند عنوان کرد: امنیت واقعی در مرزها توسط مرزنشینان تأمین می شود و اگر وضعیت زندگی، اشتغال و معیشت مردم مناطق مرزی مساعد باشد، به برقراری امنیت در این مناطق کمک خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهور بر لزوم عمران و آبادانی در مرزها تاکید کرد و اظهار داشت: ساماندهی مرزها و حل مسائل کولبری از مهم ترین برنامه هایی است که باید در دستور کار باشد تا از قاچاق کالا جلوگیری شده و بخشی از منافع تجارت مرزی نصیب مرزنشینان شود.
جهانگیری در ادامه ضمن اشاره به اینکه دولت چند سال است که لایحه ای را برای ایجاد هشت منطقه آزاد در استان های مرزی به مجلس عرضه کرده است اضافه کرد: هدف دولت ایجاد تحول اقتصادی در این استان ها بوده است اما متأسفانه با وجود موافقت مجلس، مخالفت هایی با این لایحه وجود دارد و الان در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست بررسی می باشد که امیدواریم هر چه زودتر با آن موافقت شود.
در این نشست که معاون رئیس جمهور در امور مجلس هم حضور داشت، رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی گزارشی از تعداد نمایندگان فعال در این فراکسیون عرضه کرد و اظهار داشت: هم اکنون ۱۳۸ نفر از نمایندگان مجلس عضو فراکسیون مرزنشینان هستند.
وی ضمن اشاره به اینکه ۱۶ دستگاه اجرایی در مدیریت مرزی نقش دارند اظهار داشت: گاهی تعارضات و اختلاف نظرها سبب ایجاد موانع در تجارت مرزی می شود که امیدواریم با همکاری دولت و مجلس گامی در جهت روان سازی در تجارت مرزی کشور برداشته شود.
در ادامه این جلسه برخی از نمایندگان عضو فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی هم به بیان مهم ترین مسایل در مرزهای کشور پرداختند که قوانین دست و پاگیر گمرکی، مسایل و مشکلات معیشتی و سهمیه سوخت مرزنشینان و لزوم ساماندهی و مدیریت یکپارچه در مرزها از مهم ترین مطالبات این نمایندگان بود.