واكنش روانچی به موضع گیری آمریكا درباب حكم دادگاه لاهه

به گزارش بهمن سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در توییتی به واکنش وزارت خارجه آمریکا به حکم دیوان بین المللی دادگستری درمورد رد اعتراض های این کشور در پرونده قضایی اش با ایران اعتراض کرد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل روز پنج شنبه در توییتی نوشت: دولت جدید آمریکا وانمود می کند که حامی چندجانبه گرایی می باشد، با این وجود از رد اعتراضاتش درباب پرونده تحریم های آمریکا توسط دیوان بین المللی دادگستری “ناامید” شده است. آمریکا همچنان با تحریم های غیرقانونی اش مقابل ایران در حال نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل می باشد. این شروع تازه ی خوبی نیست.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، ایران در واکنش به اقدام دولت آمریکا در اعمال تحریم های غیر قانونی یک جانبه مقابل ایران، شکایتی را در ۲۵ تیر ماه سال ۱۳۹۷ با استناد به نقض مفاد عهدنامه ۱۹۵۵ مودت، روابط اقتصادی و حقوقی کنسولی میان دو کشور نزد دیوان بین المللی دادگستری مطرح و ثبت نمود.
دیوان بین المللی دادگستری در جلسه روز چهارشنبه خود اعلام نمود که این دادگاه صلاحیت رسیدگی به پرونده شکایت ایران مقابل ایالات متحده برمبنای قانون مودت را دارد.
ند پرایس، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا به رای روز چهارشنبه دیوان بین المللی دادگستری که اعلام نمود این دادگاه صلاحیت رسیدگی به شکایت ایران مقابل ایالات متحده برمبنای پرونده مودت را دارد، واکنش نشان داد.
پرایس گفت: ما ناامید شدیم از اینکه دادگاه استدلال های قانونی و صحیح ما را در خصوص اینکه شکایت ایران خارج از صلاحیت این دادگاه است نپذیرفت.
ایشان سپس از اینکه ایران رای دادگاه لاهه را یک پیروزی دانسته انتقاد نمود و ادعا نمود که دادگاه تنها یک رای اولیه صادر کرده و درباب صلاحیت (خود در شکایت ایران) حکمی نداده است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا همین طور ادعا نمود که کشورش در مرحله بعدی دادگاه توضیحاتی درباره معتبر نبودن ادعای ایران ارائه خواهدنمود.