در ادامه مذاكره با طالبان؛ بلینكن: خلیلزاد در پست خود می ماند

به گزارش بهمن دولت بایدن در اقدامی نه چندان معمول، مقامی را که از جانب دولت ترامپ برای مذاکره با طالبان منصوب شده بود؛ در این سِمَت ابقا کرد.

به گزارش بهمن به نقل از رویترز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه جدید آمریکا، از ابقای «زلمای خلیلزاد» در پُست نمایندگی ویژه این کشور در امور افغانستان اطلاع داد.
وی در اینباره اضافه کرد: بله، از او خواستیم به کار حیاتی که هم اکنون مشغول انجام آن است؛ ادامه دهد.
بلینکن همینطور از بررسی توافقی اطلاع داد که یک سال پیش میان دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و گروه طالبان حاصل شد.
این مقام آمریکایی ادعا نمود باید بفهمیم این قرارداد حاوی چه نکاتی است تا از بابت تعهداتی که طالبان به آنها عمل کرده و همینطور تعهداتی که خودمان به آنها پایبند بوده ایم، اطلاعات کافی کسب نماییم.
خبر ابقای خلیلزاد بعنوان نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، در حالی از جانب بلینکن تائید شد که پیش تر هم خبرگزاری سی ان ان گمانه زنی هایی را در این رابطه مطرح کرده بود.
ابقای خلیلزاد امری عادی نیست و دولت های جدید در آمریکا معمولا اعضای تیم خویش را در مقام های مهم دیپلماتیک می گمارند؛ اما به نظر می آید خلیلزاد حمایتی فراجناحی دارد و تسلط عمیقش بر اوضاع افغانستان، لزوم حفظ وی در چنین جایگاهی را ایجاب می کند.
البته، با عنایت به بازداشت «آلکسی ناوالنی» در روسیه و مواضع جانبدارانه بایدن نسبت به مسکو، «جان سالیوان» سفیر آمریکا در روسیه نیز، فعلا در سمت خود ابقا شده است.