قائم مقام معاونت اجتماعی قوه قضاییه: نهادهای مردمی برای همكاری با قوه قضاییه كد ثنا دریافت نمایند

قائم مقام معاونت اجتماعی و جلوگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اظهار داشت: کلیه نهادهای مردمی که تمایل همکاری با قوه قضاییه را دارند، باید کد ثناء دریافت و برای دریافت این کد به دفاتر خدمات مردمی رجوع کنند.

به گزارش بهمن به نقل از معاونت اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم قوه قضاییه، رضا مسعودی فر قائم مقام معاونت اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم در دومین همایش معاونان اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم استانها که به صورت ویدئو کنفرانس در سالن معاونت برگزار شد، اظهار داشت: دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی برای ایجاد سازوکارها و زیرساخت های استفاده از توان و ظرفیت های نهادهای مردمی در فرآیندهای قضائی توسط ریاست قوه قضائیه به کلیه معاونت ها، سازمان ها و دادگستری های کل کشور ابلاغ گردیده است. بر این اساس لازم است نهادهای مردمی علاقمند ابراز تمایل خودرا به معاونت اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم قوه قضائیه اعلام و این معاونت در تعامل با سایر مراجع مسئول امکان استفاده از توان و ظرفیت نهادهای مردمی را فراهم نماید.

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به سامانه جامع مشارکت نهادهای مردمی و تاکید بر لزوم تقویت این نهادها اظهار داشت: نهادهای مردمی دارای مجوز فعالیت می توانند با مراجعه به سامانه Mosharekat.eadl.ir نسبت به ثبت نام برای همکاری با قوه قضاییه اعلام آمادگی نمایند و معاونان اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم دادگستری های سراسر کشور پیگیر ثبت نام سمن ها و نهادهای مردمی باشند تا نهادهای مردمی بتوانند در این سامانه ثبت نام کنند. کلیه نهادهای مردمی که تمایل همکاری با قوه قضاییه را دارند، باید کد ثناء دریافت نمایند و برای ستاندن این کد به دفاتر خدمات مردمی مراجعه کنند.

در ادامه این جلسه احمد هنری مدیرکل مشارکت های مردمی و سرمایه اجتماعی معاونت اجتماعی با اشاره به اجرای دستورالعمل و نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضاییه اشاره کرد: سامانه جامع مشارکت نهادهای مردمی که در این دستورالعمل پیش بینی شده است هفته آتی رونمایی می شود.

مدیرکل مشارکت های مردمی و سرمایه اجتماعی قوه قضائیه، نقطه عطف این سامانه را اتصال به سامانه احراز هویت قوه قضاییه دانست و تصریح کرد: چون این سامانه به سامانه احراز هویت قوه قضاییه وصل است، نهادهای مردمی باید کد ثناء را دریافت و سپس در سامانه مشارکت درخواست خودرا اعلام نمایند. نهادهای مردمی دارای مجوز باید برای ستاندن کد ثنا به دفاتر خدمات قضائی مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: با کد ثنا و کد ملی نهادهای مردمی می توانند وارد سامانه شوند، محورهای همکاری خودرا ثبت و با همین کدی که در اختیار دارند نتیجه را دریافت نمایند.