در دیدار با مقام سازمان ملل؛ وزیر دفاع لبنان خواهان توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی شد

بهمن: وزیر دفاع لبنان در جریان دیدار با فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد یونیفل خواهان توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی به حاکمیت ملی این کشور شد.

به گزارش بهمن به نقل از «لبنان ۲۴»، «زینه عکر» وزیر دفاع لبنان با «استیفانو دل کول» فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد (یونیفل) ملاقات و گفتگو کرد. دیدار مذکور در شهر بیروت انجام شد.
بر اساس این گزارش، دو طرف در جریان این دیدار درباب آخرین تحولات امنیتی لبنان بحث و تبادل نظر کردند. وزیر دفاع لبنان در این دیدار خواهان توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی به حاکمیت ملی این کشور شد.
وی اظهار داشت: اسرائیل باید دست از تجاوزهای مکرر به حریم هوایی و دریایی لبنان بردارد. طرف اسرائیلی باید به قطعنامه های سازمان ملل متحد خصوصاً قطعنامه شماره ۱۷۰۱ که بعد از جنگ ۳۳ روزه صادر شد، پایبند باشد.
وزیر دفاع لبنان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: لبنان هرگونه تجاوز به مرزهای هوایی، دریایی و زمینی خودرا مردود می داند. مدتی پیش نیز «میشل عون» رئیس جمهور لبنان به «شربل وهبه» وزیر خارجه این کشور دستور داد تا درباب تعرضات متوالی رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان، در شورای امنیت اقدام نماید.
میشل عون به وزیر خارجه لبنان دستور داد تا در نامه ای فوری به شورای امنیت سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن شدید تعرضات رژیم صهیونیستی، این اقدام صهیونیست ها را در مجامع بین المللی پیگیری کند.
رژیم صهیونیستی مدتهاست که ضمن تعرض به حریم هوایی لبنان، حاکمیت ملی این کشور را نقض می کند. باوجود اینکه لبنان بارها و در مناسبت های مختلف این اقدام صهیونیست ها را محکوم کرده و از جامعه بین المللی خواهان رسیدگی به این تجاوزات شده است، اما تا حالا اقدامی از طرف طرف های بین المللی برای مقابله با تل آویو انجام نشده است.

منبع: