تحلیلگر عراقی: طرح تعویق زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق ابهامات زیادی دارد

به گزارش بهمن یک تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی عراق در سخنانی تاکید کرد: طرح تعویق زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق ابهامات زیادی دارد.

به گزارش بهمن به نقل از الفرات نیوز، «ایاد العنبر» تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی عراق امروز دوشنبه به طرح کمیساریای عالی برگزاری انتخابات درباب تعویق زمان انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور، واکنش نشان داد.
بر اساس این گزارش، وی در این خصوص اظهار داشت: طرح تعویق ۴ ماهه برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام با سوالات و ابهامات زیادی مواجه می باشد. سوال و ابهام اول این است که تعیین موعد برگزاری انتخابات در ماه ژوئن بدون مشورت با کمیساریای عالی انتخابات صورت گرفته است؟
این تحلیلگر عراقی در ادامه تصریح کرد: سوال دوم این است که کمیساریای عالی انتخابات عراق پیشنهاد خود برای تعویق انتخابات را الان مطرح کرده و پیش تر سخنی دراین زمینه به میان نیاورده است؟
پیشتر «عامر الکبیسی» تحلیلگر عراقی اظهار داشته بود: متأسفانه کمیساریای عالی انتخابات می خواهد تا برگزاری انتخابات را ۴ ماه دیگر به تأخیر بیندازد! این تأخیر در برگزاری انتخابات، تأسف بار است و اعتماد به انتخابات را سست می کند.
کمیساریای عالی انتخابات عراق شب گذشته پیشنهاد به تعویق افتادن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور را بیان نمود. کمیساریای عالی انتخابات عراق در توضیح تصمیم خود اعلام نمود که این درخواست باتوجه به اختتام مدت تعیین شده برای ثبت نام ائتلاف های سیاسی و کم بودن تعداد این ائتلاف ها صورت گرفته است تا زمینه و فرصت برای ثبت نام نامزدهای بیشتر مهیا و سالم بودن انتخابات تضمین شود.
درحالی که دفتر نخست وزیری عراق تاریخ ۶ ماه میلادی ژوئن (۱۶ خرداد) را برای برگزاری انتخابات پارلمانی در نظر گرفته است؛ کمیساریای عالی انتخابات عراق گفته که ترجیح می دهد این تاریخ به ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) موکول گردد.

منبع: