دبیركل جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی تأكید كرد مكانیزم متفاوت انتخابات شوراها با ریاست جمهوری

به گزارش بهمن دبیرکل جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه در مدیریت شهری نباید سیاسی کاری صورت گیرد، اظهار داشت: مکانیزم انتخابات شوراها باید متفاوت از انتخابات ریاست جمهوری و مجلس باشد، در حقیقت نباید با عینک سیاسی به مدیریت شهری نگاه کرد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، مرتضی طلایی در نشست خبری اعلام موجودیت جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی (همنا) اظهار داشت: شاید این جبهه از لحاظ شکلی تفاوتی با مجموعه تشکل ها، احزاب و جمعیت ها نداشته باشد، اما به جهت ماهوی با سایر تشکل ها متفاوت می باشد.
وی با تاکید بر اینکه همبستگی ملی بعنوان اصلی ترین سرمایه کشور باید تقویت شود، اضافه کرد: عنوان جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی بیان کننده آنست که کشور، جامعه و مردم با هویت های ملی و دینی در هم تنیده و بهم پیوسته است. از راهبردهای ما ایجاد همبستگی ملی و کوشش برای افزایش حضور مردم در عرصه های اجتماعی است.
طلایی با اشاره به اینکه یکی از اهداف این جبهه اعتمادسازی و واگذاری کار به خود مردم است، اضافه کرد: در حوزه مدیریت شهری علاوه بر حضور مردم به دنبال آن هستیم تا شورای کار و خدمت را تشکیل دهیم و به دور از هر گونه اقدام سیاسی به خدمت مردم بپردازیم.
این عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود کادرسازی و کوشش برای تربیت نیروهای انقلابی را یکی دیگر از اهداف تشکیل جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی خواند و اضافه کرد: هنگامی که سیاست وارد مدیریت شهری شود اساسا مدیریت شهری از تکالیف ذاتی خود فاصله می گیرد. ما در فعالیت هایمان به لایه های پایینی جامعه توجه داشته و آنها را بعنوان سرمایه های جامعه در نظر گرفته ایم. این جبهه در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برنامه دارد و معتقدیم این سه حوزه باید با یکدیگر فعالیت کنند. کار تشکیلاتی در عرصه های فرهنگی و اجتماعی اساسا آورده سیاسی به همراه خواهد داشت.
وی افزود: ولایت مداری، برنامه محوری، تصمیم علمی، شفافیت در عمل و روندهای مالی و اداری به همراه مبارزه با رانت و فساد از اولویت های کاری این جبهه خواهد بود. ما با جریانات سیاسی تعارض نداریم و تنها اختلاف در سلیقه و رویه ها وجود دارد. در این جبهه بر این باوریم که مکانیزم انتخابات مجلس و ریاست جمهوری با شورای شهر متفاوت می باشد و نمی توان با عینک سیاسی به مدیریت شهری نگاه کرد. یکی از مواردی که در حوزه مدیریت شهری باید مورد توجه قرار گیرد سرمایه انسانی است. بر این اساس باید از ظرفیت نیروها و مدیران شهرداری بهره بگیریم.
طلایی تاکید کرد: نگاهی که همیشه در مدیریت شهری و شورای شهر باید مورد توجه قرار گیرد این است که باید از مدیران داخلی شهرداری بهره برد و از ورود مدیران خارج از سازمان پرهیز کرد. انتصابات در شهرداری باید بر طبق صلاحیت صورت گیرد. نباید برای کسی سهمی قائل شد. بی توجهی به موضوع انتصابات سبب شده تا همه افراد تمایل داشته باشند در شهرداری مدیر شوند. باید بخشنامه های مربوط به انتصابات به روز رسانی و اصلاح گردد.
دبیرکل جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر لزوم کشف استعداد در مدیریت شهری، اظهار داشت: متأسفانه کشف استعدادها در مدیریت شهری مورد غفلت قرار گرفته در صورتیکه می توان در یک دوره چهار ساله ۵۰۰۰ مدیر شایسته فقط در شهرداری تربیت نماییم و حتی نیاز کشور را نیز از درون مدیریت شهری تامین نماییم. در همین راستا در حوزه مدیریت محلی نیز باید از ظرفیت شورایاری ها بهره گرفت. کنشگران محلی مانند سمن ها و شورایاری ها زبان مردم هستند و باید ۱۲۰ شهردار ناحیه را مردم انتخاب کنند.
وی با اشاره به معضل بافت های فرسوده در کلان شهرهای کشور اظهار داشت: ۴۱ درصد ساکنین شهر تهران در بافت بحران زا، ۱۵ درصد در ساختمان های فرسوده، دو درصد در پهنه گسلی، دو درصد در حریم روددره ها و ۱۶ درصد در بافت ریزدانه زندگی می کنند که باید معضل بافت های فرسوده در کلان شهرها حل و فصل شود. در شهر تهران دیگر نیاز به بزرگراه نداریم و باید به موضوع سرمایه گذاری در محلات متمرکز شویم.
طلایی تاکید کرد: برای تشکیل شورای کار و خدمت نیاز است که شورا به دور از مسائل سیاسی و جناحی تشکیل گردد. در حقیقت نباید مباحث زندگی مردم را قربانی رفتارهای سیاسی نماییم.
دبیرکل جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا میان ایشان و چمران اختلاف نظری وجود دارد، اظهار داشت: ممکنست من در فهرست آینده این جبهه نباشم، البته هنوز لیستی ارائه نداده ایم. هر چند که ممکنست در آینده بر طبق شرایط تصمیم گیری نماییم. آقای چمران هم قرار نیست فهرست دیگری عرضه کنند و امیدواریم در شورای ائتلاف بعدی تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.

منبع: