حمد بن جاسم در واكنش به توافق دوحه-ریاض: دلیلهای آغاز بحران قطر باید به صورت ریشه ای بررسی شود

بهمن: نخست وزیر سابق قطر در واکنش به توافق دوحه و ریاض اعلام نمود که باید دلیلهای آغاز بحران منطقه خلیج فارس به صورت ریشه ای بررسی شود.

به گزارش بهمن به نقل از القدس العربی، «حمد بن جاسم» نخست وزیر سابق قطر به توافق میان عربستان و قطر برای بازگشایی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی واکنش نشان داد.
وی بیان کرد: نمی خواهم وارد جزئیات بحران قطر و دلیلهای آغاز آن شوم چونکه این بحران، خطرناکترین و سخت ترین بحران در تاریخ شورای همکاری خلیج فارس محسوب می شود.
بن جاسم افزود: قاعدتا همه ما از به انتها رسیدن این بحران استقبال می نماییم اما از همگان می خواهیم تا از این بحران درس بگیرند تا چنین مسائلی در آینده تکرار نشود.
وی اظهار داشت: باید برای تضمین عدم تکرار چنین بحران هایی در آینده تلاش نماییم. هم چنین باید یک بررسی عمیق و آشکار درباب دلیلهای این بحران صورت بگیرد.
نخست وزیر سابق قطر افزود: اعتماد ملت ها نسبت به آینده تضعیف شده است چونکه این بحران نتایج سیاسی و اقتصادی گسترده ای به دنبال داشته است.
روز گذشته، وزیر امور خارجه کویت از گفتگوی تلفنی امیر این کشور با ولیعهد سعودی و امیر قطر و توافق دوحه-ریاض برای بازگشایی مرزها بین دو طرف آگاهی داد.

منبع: