در گفت وگو با نماینده ویژه سوئد تاكید مشاور ارشد ظریف بر لزوم اختتام حملات نظامی به یمن

علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی درگفتگوی ویدئو کنفرانسی امروز خود با پیتر سمنی بی، نماینده ویژه سوئد در امور یمن آخرین تحولات سیاسی و وضعیت فجیع انسانی در یمن را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، در این گفتگو دو طرف بر لزوم تداوم همکاریهای فیمابین بمنظور کمک به حل و فصل سیاسی بحران یمن و همین طور بر لزوم عزم جامعه جهانی جهت گسترش ارسال کمک های بشردوستانه به مردم یمن خصوصاً در وضعیت شیوع ویروس کرونا تاکید نمودند.
مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به پایبندی دولت نجات ملی یمن به تعهدات خود در توافق استکهلم و اجرای یک جانبه آن، از کارشکنی ائتلاف سعودی در انجام تعهدات خود انتقاد و ابراز امیدواری کرد با پیگیری های جامعه بین الملل این توافق احیا و به طور کامل اجرا شود.
وی همین طور با پشتیبانی از کوشش های دبیرکل و نماینده ویژه وی در امور یمن بمنظور پیشبرد طرح صلح در یمن، برضرورت اختتام دادن به حملات نظامی برای جلوگیری از تشدید فاجعه انسانی در یمن تاکید نمود.
نماینده ویژه سوئد در امور یمن نیز در این دیدار با اشاره به مشترکات زیاد و کوشش های دو کشور برای حل و فصل سیاسی بحران یمن، ظرفیت دو کشور را برای ایفای نقش فعالانه در این بحران بسیار بالا ارزیابی کرد و خواهان هماهنگی های بیشتر دراین زمینه شد.