رئیس پارلمان تونس: نرمال سازی روابط مغرب با تل آویو شوكه كننده بود

به گزارش بهمن رئیس پارلمان تونس با اشاره به اینکه اقدام مغرب در نرمال سازی روابط با رژیم صهیونیستی شوکه کننده بود، اظهار داشت: تونس وارد فرآیند نرمال سازی روابط با تل آویو نمی گردد.

به گزارش بهمن به نقل از العهد، «راشد الغنوشی» رئیس پارلمان تونس بار دیگر از توافق نرمال سازی روابط مغرب با رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد نمود. وی در این خصوص اظهار داشت: نرمال سازی روابط مغرب با تل آویو شوکه کننده بود و پیشبینی نمی کردیم چنین اتفاقی رخ دهد.
بر اساس این گزارش، الغنوشی همینطور خاطرنشان کرد: پیش تر هم اعلام نموده بودیم که با هرگونه نرمال سازی روابط طرف های مختلف با تل آویو قویاً مخالف هستیم و آنرا در تضاد با پشتیبانی از مسأله فلسطین می دانیم.
رئیس پارلمان تونس همینطور تاکید کرد که کشورش تحت هیچ شرایطی وارد فرآیند نرمال سازی روابط با رژیم صهیونیستی نخواهد شد. اخیراً نمایندگان پارلمان تونس طرحی را عرضه کرده اند که به باعث آن هرگونه نرمال سازی روابط با رژیم صهیونیستی جُرم خوانده می شود. فراکسیون «دموکراتیک» پارلمان تونس طرح مذکور را عرضه کرده است.
ارائه پیش نویس قانون مذکور به پارلمان تونس در چهارمین سالروز ترور شهید «محمد الزواری» از فرماندهان گردان های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس انجام می گیرد. «هشام المشیشی» نخست وزیر تونس هم در سخنانی تاکید کرده است که مسئله نرمال سازی روابط کشورش با رژیم صهیونیستی مطرح نیست.
وی در ادامه اشاره نمود که هر کشوری وضعیت خاص خود و دیپلماسی مشخصی دارد. این مقام تونسی خاطرنشان کرد که دولت آمریکا در ارتباط با نرمال سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفتگویی با او نداشته است.

منبع: