اوحدی: اقتدار معنوی مولفه اساسی و پیش زمینه هر اقتداری در كشور است

به گزارش بهمن رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: در حقیقت تمام اقتدارهایی که در کشور به وقوع می پیوندد در راستا و در عرض اقتدار معنوی معنا پیدا می کند و این اقتدار مولفه اساسی و پیش زمینه هر اقتداری در کشور است.
به گزارش بهمن به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید در یکصد و هشتاد و سومین نشست مشاوران ایثارگر وزرا که در محل ستاد وزارت دفاع و با حضور امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شد با درود به ارواح طیبه شهدا خصوصاً شهید راه علم، دانشمند شهید، دکتر فخری زاده اظهار داشت: یکی از دغدغه های مهمی که در طول تاریخ همیشه ذهن انسان را درگیر کرده است وجه تمایز انسان با دیگر پدیده های خلقت بوده است.
اوحدی با اعلان اینکه فلاسفه، عرفا و دانشمندان زیادی بر سر این مساله بحث کرده اند اظهار داشت: راه دستیابی انسان به بالاترین درجه ی کمال بعنوان اشرف مخلوقات و خلیفه الهی بر روی زمین درک وجودی او بعنوان بالاترین پدیده ی خلقت بوده است.
وی افزود: بااینکه ایمان بعنوان نخستین شاخصه قرارگیری در بستر کمال برای انسان بسیار باارزش است اما صرف داشتن عقل، دانش و ایمان انسان در راه الهی قرار نمی گیرد.
اوحدی با اعلان اینکه اصحاب پیامبر از ایشان در مورد خاصیت های انسان شایسته سوال کرده اند چه کسی نزد خداوند محبوب تر است؟ اظهار داشت: پیامبرعظیم الشأن اسلام شایسته ترین مردم را انسان های عنوان کرده اند که در خدمت بندگان خدا باشد و آن که نفعش به انسان ها بیش تر برسد.

معاون رئیس جمهور در ادامه با نقل حدیثی از امام حسن عسکری مقابل السلام درباب خدمت به خلق اظهار داشت: این امام همام دو خصلت ایمان به خداوند و خدمت به برادران همنوع را جزو خصایص انسان های برجسته برمی شمارند.

وی با تشریح جایگاه ایثارگری اظهار داشت: این جایگاه جایگاه بزرگی است و اگر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرموده اند خدمت در بنیاد شهید افضل خدمات است منظورشان اعتبار و شان و جایگاهی است که خون و ایثارگری شهدا، جانبازان و آزادگان به این مجموعه بخشیده است.

رئیس بنیاد شهید با اعلان اینکه شهدا در نزد خدای متعال زنده هستند و روزی میخورند اظهار داشت: تمام خدماتی که ما به خانواده شهدا و ایثارگران تقدیم می نماییم به اندازه قطره ی خون شهیدان نیست.

وی با اعلان اینکه رسالت سنگینی در مقابل شهدا و خانواده صبور این عزیزان بر عهده ما است اظهار داشت: روح شهدا حاضر و ناظر بر اعمال ماست و این جلسات بستری برای بشارت شهدا است.

اوحدی با اعلان اینکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در کنار اقتدار اقتصادی، امنیتی، نظامی و دفاعی تاکید ویژه ای بر اقتدار معنوی دارند اظهار داشت: در حقیقت تمام اقتدار هایی که در کشور به وقوع می پیوندد در راستا و در عرض اقتدار معنوی معنا پیدا می کند و این اقتدار مولفه ی اساسی و پیش زمینه ی هر اقتداری در کشور است.

رئیس بنیاد شهید با اعلان اینکه بستر رسیدن به تمدن اسلامی مد نظر مقام معظم رهبری( مدظله العالی) و تحقق گام دوم انقلاب فرهنگ شهادت است اظهار داشت: اگر اقتدار معنوی در انسان نباشد، راه پیشرفت به روی وی بسته می شود. اقتدار معنوی باید در تمامی مردم خصوصاً مسئولین کشور بعنوان نقطه اتکا برای پیشبرد اهداف و برنامه های خود باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از موضوعات و مطالبات از بنیاد شهید را شرایط و روند های رسیدگی “احراز شهادت” عنوان نمود و اظهار داشت: سعی کردیم با تمرکز زدایی و استقرار تیم های متخصص در ۴ استان کشور شرایط احراز شهادت را با سرعت بیشتری به انجام رسانیم تا حقی از کسی تضییع نشود.

منبع: