امروز اعلام شد؛ واكنش بارزانی به اعتراضات در اقلیم كردستان عراق

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به اعتراضات در اقلیم کردستان عراق واکنش نشان داد و خواهان پرهیز از روی آوردن به خشونت شد.

به گزارش بهمن به نقل از بغداد الیوم، مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق امروز چهارشنبه به اعتراضاتی که در بعضی مناطق اقلیم وجود دارد واکنش نشان داد.
وی اضافه کرد: وظیفه دولت برقراری امنیت و ثبات در هم شهرهای اقلیم است و ما حامی تظاهرات مسالمت آمیز هستیم و از شهروندان می خواهیم که دیدگاه خودرا بدون خشونت مطرح کنند برای اینکه خشونت منجر به پرداخت حقوق نخواهد شد و مشکلات ما فقط این نیست.
بارزانی با اشاره به مرحله ای سختی که اقلیم با آن روبرو است بر ضرورت همدلی اصرار کرد و از همه طرف ها خواست که خطرناک بودن اوضاع را درک کنند و از حمله به مراکز دولتی و خدمات رسانی اجتناب کنند.
این در حالی است که منابع کُردی اعلام نمودند که اعتراضات و ناآرامی ها در منطقه پنجوین استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق ادامه داشته و معترضین بامدادان امروز دفاتر احزاب سیاسی و محل اسکان فرماندار و مسئول گذرگاه مرزی باشماق را آتش زدند.
شبکه تلویزیونی روداو گزارش داد که اعتراضات و تظاهرات در منطقه پنجوین استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق ادامه دارد و ساعت ۱ بامدادان به وقت محلی معترضان به دفاتر احزاب اصلی حمله برده و آنها را آتش زده اند.
همچنین معترضان، محل اسکان «زانا رحمان» فرماندار پنجوین و «مریوان عمر» مسئول گذرگاه مرزی باشماق و همین طور محل اسکان «هیمن ابراهیم» بخشدار منطقه «نالپاریز» را نیز آتش زده اند.