تحلیلگر سیاسی لبنانی : ترور شهید فخری زاده پیشرفت علمی ایران را متوقف نمی كند

به گزارش بهمن یك تحلیلگر سیاسی لبنانی اعلام نمود كه آمریكا و رژیم صهیونیستی پشت پرده ترور شهید فخری زاده قرار دارند و این ترور هیچگاه نمی تواند پیشرفت های علمی ایران را متوقف نماید.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل- فاطمه صالحی: عناصر تروریستی عصر جمعه هفتم آذرماه سالجاری با کمین در راه خودروی حامل «محسن فخری زاده» رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در یک عملیات انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته ای کشورمان را به شهادت رساندند.
این اتفاق نظر وجود دارد که این اقدام تروریستی در اتاق فکر مشترک آمریکا- رژیم صهیونیستی تدارک دیده شده و توسط عناصر وابسته به سرویسهای جاسوسی دو طرف انجام شده است.
ترور شهید محسن فخری زاده موجی از واکنش های منفی را در بین کشورهای منطقه و جهان برانگیخت به صورتی که کشوری نیست که اذعان نداشته باشد هدف قرار دادن دانشمندان یک کشور، چیزی جز اقدام تروریستی بزدلانه توصیف نمی گردد.
مشخص است که ترور شهید فخری زاده، در زمان از دست رفته و پایانی صورت می گیرد و تلاش می شود تا از راه آن، ایران به سمت یک درگیری گسترده سوق داده شود تا بدین وسیله منافع بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تأمین شود «غسان جواد» تحلیلگر سیاسی لبنانی در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص اظهار داشت: کاملاً آشکار و واضح است که دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی در پشت پرده ترور شهید فخری زاده قرار دارند. پیش از این هم واشنگتن و تل آویو دست به چنین ترورهایی ضد فرماندهان و مجاهدان و دانشمندان در ایران زده بودند.
وی در ادامه اضافه کرد: مشخص است که این عملیات در زمان از دست رفته و پایانی صورت می گیرد و تلاش می شود تا از راه آن، ایران به سمت یک درگیری گسترده سوق داده شود تا بدین وسیله منافع بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تأمین شود.
نشانه های دست داشتن رژیم صهیونیستی در این ترور بسیار زیاد است و مهم ترین آن این است که تل آویو پیش از این هم دانشمندان ایرانی بخصوص دانشمندان فعال در حوزه های موشکی و هسته ای را هدف قرار داده بود این تحلیلگر سیاسی لبنانی بیان نمود: هدف از این اقدامات این است که جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا در مقابل چالش های بزرگی قرار بگیرد. نشانه های دست داشتن رژیم صهیونیستی در این ترور بسیار زیاد است و مهم ترین آن این است که تل آویو پیش از این هم دانشمندان ایرانی بخصوص دانشمندان فعال در حوزه های موشکی و هسته ای را هدف قرار داده بود.
غسان جواد افزود: بازنشر یک توئیت توسط ترامپ در مورد ترور شهید فخری زاده، اظهارات رهبران جمهوری اسلامی ایران را در زمینه دست داشتن آمریکا و رژیم صهیونیستی در این ترور تقویت می کند.
وی در مورد تأثیرگذاری این ترور بر روند پیشرفت های علمی ایران در حوزه های مختلف تصریح کرد: طبعاً این اقدامات نه جلوی پیشرفت های علمی جمهوری اسلامی ایران را می گیرد و نه می تواند دستاوردهای گروه های مقاومت در مورد تقویت قدرت های نظامی خود برای مبارزه با رژیم صهیونیستی در منطقه و پروژه های آمریکایی ضد استقلال سیاسی و اقتصادی کشورها را متوقف نماید.
غسان جواد در مورد نزدیک شدن به سالگرد شهادت سردار سلیمانی هم اظهار داشت: هدف از به شهادت رساندن سردار سلیمانی نابود کردن پروژه ای بود که وی بر روی آن کار می کرد. محور مقاومت یک فرمانده عزیز و بزرگ را از دست داد؛ فرماندهی که شرایط منطقه ای در بخش های سیاسی و نظامی را به نفع محور مقاومت پیش برد. ازاین رو پاسخ دادن به ترور سردار سلیمانی، تکمیل پروژه این شهید بزرگوار که برآمده از ارزش های جمهوری اسلامی ایران است به شمار می رود؛ همان ارزش هایی که امام خمینی (ره) آنها را بنیان نهاد. نظیر چنین شهادت هایی سبب تحقق دستاوردها و پیروزی های بیشتری می شود.