نماینده پارلمان عراق: تصمیم واشنگتن برای كاهش نیروهای نظامی در عراق فریبكاری است

به گزارش بهمن یك نماینده پارلمان عراق در واكنش به تصمیم واشنگتن برای كاهش نیروهای نظامی در این كشور، اظهار داشت: اعلام چنین تصمیمی یك فریبكاری توسط آمریكا است.

به گزارش بهمن به نقل از المعلومه، «فاضل الجابر» نماینده پارلمان عراق در سخنانی تاکید کرد که اعلام تصمیم واشنگتن برای کاهش نیروهای نظامی در عراق یک فریبکاری است. وی در این خصوص تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا تابحال هیچ جدول زمانی برای خارج ساختن نیروهای خود از خاک عراق تعیین نکرده است.
بر اساس این گزارش، این نماینده پارلمان عراق اضافه کرد: اگر اتفاقی در مورد خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک عراق بیفتد اساسا شاهد این خواهیم بود که نیروهای آمریکایی به صورت کاملاً جزئی از عراق خارج می شوند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: ایالات متحده آمریکا قصد خروج از خاک عراق را ندارد چون که در غیر این صورت، برای تحقق این مهم یک جدول زمانی تعیین می کرد. بنابراین، واضح است که واشنگتن به دنبال فریبکاری در این حوزه است.
این نماینده پارلمان عراق پیش تر هم در سخنانی اظهار داشته بود: ما نیازی به نظامیان آمریکایی یا نظامیان دیگر کشورها برای محافظت از امنیت خود نداریم. مصوبه پارلمان عراق در خصوص اخراج نظامیان خارجی از عراق باید از جانب دولت اجرا و روند عملیاتی شدن آن آغاز شود. مردم عراق با حضور نظامیان خارجی در کشورشان مخالف هستند.

منبع: