با صدور بیانیه ای مشترك؛ معارضان سعودی خواستار ساقط شدن رژیم آل سعود شدند

معارضان سعودی خارج از عربستان با صدور اطلاعیه ای مشترك خواستار ساقط شدن نظام كنونی در این كشور شدند.

به گزارش بهمن به نقل از عربی ۲۱، معارضان سعودی مقیم خارج از این کشور با صدور اطلاعیه ای اعلام نمودند که رژیم آل سعود مشروعیت خویش را از دست داده و امیدی برای اصلاح آن وجود ندارد.
بر اساس این بیانیه، معارضان سعودی اعلام نمودند که مردم عربستان بزودی نظام سیاسی آزاد را حاکم این کشور خواهند کرد. آنها کشور خویش را به بهترین شکل مدیریت و اداره می کنند.
در این بیانیه آمده است: همگان می دانند که در نتیجه سیاست های بیهوده و نادرست رژیم سعودی از زمان تاسیس تابحال در کشور ما چه اتفاقی افتاده و در طول این مدت رژیم سعودی امکانات و توانایی های کشور را هدر داده است.
به نوشته این بیانیه، ریاض برای ایجاد اختلاف و درگیری میان مردم عربستان کوشیده است. رژیم آل سعود به سبب ماجراجویی های خاندان حاکم بر کشور از زمان استقرار با هدر دادن ثروت های ملی همواره به دنبال تنش آفرینی و بحران در منطقه بوده است.
بر اساس این بیانیه، دعوت به پادشاهی مشروطه با وجود شاهزادگان آل سعود، یک سیاست بیهوده و پوچ است بخصوص اینکه امکان همزیستی شهروندان و مخالفان با وجود رژیم حاکم امری ناممکن است. معارضان سعودی در این بیانیه از هر اقدامی برای سرنگونی رژیم آل سعود استقبال کردند.
این بیانیه توسط محمد المصاری (دبیرکل حزب تجدید اسلامی)، شریف الحسنی (پژوهشگر تاریخ سیاسی)، حمزه الحسن (عضو نهاد رهبری جنبش رهایی)، سلطان العبدلی (مدیر مرکز آزادی الجزیره)، حسین بن بکری الشریف (مدافع حقوق بشر)، فواد ابراهیم (عضو نهاد رهبری جنبش رهایی)، معن الجربة (دبیرکل و نماینده جنبش کرامت)، محمد بن یحیی الشریف (مخالف مستقل)، علی الاحمد (فعال سیاسی)، امین النمر (فعال سیاسی) عبدالله الغامدی (شخصیت مخالف و فعال سیاسی)، عقیله بن احمد الشریف العباسی (فعال سیاسی)، رجاء بن علی الحسن الادریسی (فعال دانشگاهی) و چندین شخصیت دیگر امضا شده است.

منبع: