رییس كل دادگستری استان هرمزگان اعلام كرد ترخیص محموله ۶ هزار و پانصد تنی برنج از بندر شهید رجایی با ورود دستگاه قضایی

بهمن: رئیس كل دادگستری استان هرمزگان از ترخیص و بارگیری محموله ۶ هزار و پانصد تنی برنج در بندر شهید رجایی بندرعباس با مبادرت به موقع دستگاه قضایی آگاهی داد.

به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، به نقل از قوه قضائیه علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام نمود: با دستور قضایی اقدامات لازم بمنظور تسریع در روند ترخیص محموله ۶ هزار و پانصد تنی برنج موجود در انبارهای بندر شهید رجایی بندرعباس انجام و حجم قابل توجهی از نیاز بازار به این کالای اساسی در سراسر کشور تامین می شود.

وی با اشاره به بیانات رهبری درباب لزوم تلاش هدفمند و سازمان یافته در حوزه اقتصاد و تاکید معظم له بر اینکه «گرانی های اخیر توجیه ندارد»، اشاره کرد: دستگاه قضایی تمام همت خودرا به کار گرفته تا با بسیج همه امکانات موجود در استان هرمزگان بعنوان گلوگاه اقصادی کشور ضمن ایجاد هماهنگی با دستگاه های اجرائی، مطالبه بحق رهبر معظم انقلاب اسلامی را محقق نموده و با عمل به سیاست های ابلاغی از طرف ریاست محترم قوه قضائیه در همکاری با دستگاه های اجرائی و نگاه به ظرفیت و توان داخلی، گرانی های بی مبنا را کنترل نماید.

رییس شورای قضایی استان هرمزگان اشاره کرد: در بازدید صورت گرفته از بندر شهید رجایی بندرعباس و بعد از کسب اطلاع از مشکل به وجود آمده برای ترخیص محموله بزرگ برنج وارداتی، دستورات صریح قضایی بمنظور رفع موانع موجود همچون استقرار فوری نمایندگان سازمان غذا و دارو و استاندارد در بندر شهید رجایی و تسریع در انجام آزمایش ها و صدور مجوزهای قانونی صادر شد.

وی اشاره کرد: عدم ترخیص این محموله در بندر شهید رجایی بندرعباس، سبب شده بود این حجم زیاد از برنج به مدت ۲۸۴ روز بلاتکلیف بماند و در معرض خطر تضییع قرار گیرد، که در نتیجه همکاری دستگاه های اجرائی با دستگاه قضایی نسبت به ترخیص کامل آن اقدام شد.

صالحی تصریح کرد: خوشبختانه با مبادرت به موقع دستگاه قضایی، محوله ۶ هزار و پانصد تنی برنج موجود در انبارهای بندر شهید رجایی بندرعباس ترخیص و در حال بارگیری به اقصی نقاط کشور است که در نتیجه آن، میزان قابل توجهی از نیاز بازار تامین می شود.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان اشاره کرد: با هماهنگی های انجام شده این محموله بزرگ جهت عرضه به مصرف کنندگان و تنظیم قیمت ها به سراسر کشور فرستاده می شود.

وی همین طور تاکید کرد: از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز خواسته شده است بطور ویژه نسبت به تامین کامیون های لازم جهت ارسال این محموله به نقاط مختلف کشور اقدام نماید.

منبع: