پی آمد قراداد صلح آذربایجان و ارمنستان؛ نظامیان روس در قره باغ مستقر شدند

به گزارش بهمن نظامیان روسی از بامداد امروز سه شنبه و بر مبنای توافق صلح انجام شده میان ارمنستان و آذربایجان، در منطقه قره باغ مستقر شدند.

به گزارش بهمن به نقل از رویترز، بر مبنای توافق صلحی که شب گذشته با حضور روسیه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان به امضا رسید، از بامداد امروز نظامیان روسی آغاز به استقرار در منطقه قره باغ کرده اند.
بر اساس توافق انجام شده میان رهبران روسیه، ارمنستان و آذربایجان، از نیمه شب ۱۰ نوامبر به وقت روسیه آتش بس کامل در منطقه قره باغ حاکم شده است.
در خصوص این توافق، «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان، امضای سند صلح بین کشورش و ارمنستان را دستاورد مهم برای جمهوری آذربایجان اعلام نمود.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هم صبح امروز سه شنبه در اطلاعیه ای اظهار داشت: بر مبنای توافقنامه امضا شده بین سه طرف، جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در مواضع خود متوقف و نیروی حافظ صلح فدراسیون روسیه در امتداد خط تماس در قره باغ و جمهوری ارمنستان مستقر می شود. «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان هم صبح سه شنبه (به وقت تهران) اعلام نمود: «توافقنامه ای را با رئیس جمهور روسیه و آذربایجان برای آخر دادن به جنگ در قره باغ امضا کردم. تصمیمی گرفتم که برای همه مان دشوار می باشد. آتش بس، برای مردم ما و خود من بسیار دردناک است».
پاشینیان اعلام نمود: «این پیروزی نیست، اما تا زمانی که شما اذعان نکنید که باخته اید، شکستی در کار نخواهد بود. ما هیچگاه اذعان نمی نماییم که باخته ایم و این آغاز عصر وحدت ملی برای ما خواهد بود».
وی اظهار داشت: «در برابر شهدای همه شما زانو می زنم. در مقابل همه سربازان، افسران، ژنرال ها و نیروهای داوطلب که با جانشان از سرزمین مادری مان دفاع کردند، تعظیم می کنم».

منبع: